Unity Çerez Ders: Image’da Sliced ve Filled Özelliklerini Beraber Kullanmak

Yayınlandı: 16 Eylül 2020 yasirkula tarafından Oyun Tasarımı, UNITY 3D içinde

Merhabalar,

Unity‘nin Slider’larında yuvarlak kenarlara sahip bir 9-sliced sprite kullanmayı denediyseniz, slider’ın Value’su çok ufakken bu sprite’ın scale olduğunu ve bu esnada çirkin durduğunu fark etmişsinizdir. Eğer keşke 9-sliced bir sprite’ı Image‘ın Fill moduyla kullanabilsek dediyseniz, yazdığım script işinize yarayacaktır:

Yapmanız gereken, projenizde SlicedFilledImage adında yeni bir C# script oluşturmak ve script’in içeriğini şuradaki kodla değiştirmek: https://gist.github.com/yasirkula/391fa12bc173acdf5ac48c466f180708

Ardından Canvas‘ınızdaki içi boş bir GameObject’e Sliced Filled Image component’ini eklemeniz yeterli. Slider’ın doluluk oranını değiştirmek için, component’in fillAmount değişkenine [0, 1] aralığında bir değer verebilirsiniz.

Sonraki derste görüşmek üzere!

yorum
  1. MT dedi ki:

    Hocam önde ve arkada iki resim olsa. Öndekinin ortası şeffaf, arkadaki Fill olsa nasıl olur?
    https://hizliresim.com/Scc9OG

    • yasirkula dedi ki:

      Olur ama öndeki resmin köşeleri koyu gri olduğu için, bu slider’ı aynı koyu gri renkte bir Image üzerine yerleştirmezseniz kötü görünecek. Arkaplanın rengini her değiştirmek istediğinizde öndeki resmin köşelerinin rengini de değiştirmek zorunda kalacaksınız.

Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.