Yeniden merhabalar,

Bu ufak derste, Unity Remote 4 ile Unity oyununuzu build almadan mobil cihazınızdan nasıl test edebileceğinizden bahsedeceğim. Program benim S3 telefonumda sıkıntısız çalışıyordu, büyük olasılıkla sizde de çalışacaktır.

Başlamadan önce ufak bir bilgi geçeyim: Unity Remote 4’ün çalışma prensibi build almaya göre biraz daha farklı. Build aldığınız zaman oyun mobil cihazınız üzerinde çalışırken Unity Remote kullandığınız zaman oyun Unity editörü üzerinde çalışır. Editördeki oyundan sürekli screenshot’lar alınır ve bu screenshot’lar Unity Remote’a gönderilir. Unity Remote’un yaptığı şey ise bu screenshot’ları telefon ekranında göstermek ve kullanıcı ekrana dokunursa bu input bilgilerini Unity editörüne geri yollamak (ilaveten sensör (accelerometer), gyro, kamera, pusula ve gps input’larını da destekliyor[muş]).

NOT: Unity Remote’un çalışması için Android SDK‘nın düzgün bir şekilde kurulu olması lazım (özellikle Google USB Driver): https://yasirkula.com/2013/07/17/unity-android-sdk-kurulumu-resimli-anlatim/

Programı nasıl kullanacağınızı görmek için yazının devamını okuyabilirsiniz…

Unity Remote kullanımının hem avantajları hem de dezavantajları var. Bunları kabaca sıralayacak olursam:

+ oyun direkt Unity editörü üzerinde çalıştığı için Hierarchy paneli olsun, Inspector paneli olsun tüm panellere erişim imkanınız bulunmakta. Mobil cihazda yaptığınız bir işlem, bir objenin Inspector’undaki değerleri nasıl etkilemiş merak ediyorsanız tek yapmanız gereken o objeyi Hierarchy’den seçmek

+ Unity Remote ile build almak ihtiyacınız olmadığı için oyunu anlık olarak test edebiliyorsunuz

– Editörden sürekli telefona screenshot yollandığı için bilgisayarınız ile telefon arasındaki veri transfer hızı çok büyük bir öneme sahip oluyor. Bazen akıcı bir oynanış için görüntü kalitesinden feragat etmeniz gerekebiliyor

– Oyun editörde çalıştığı için Android’e has şeylerin (mesela Admob) test sırasında çalışmaması olasılığı var (şahsen denemedim)

Peki programı nasıl kuracağız? Basit! Google Play’de “Unity Remote 4” diye bir arama yapın ve Unity Technologies A/S tarafından paylaşılan uygulamayı telefonunuza kurun (Unity Remote 4‘ü kurduğunuzdan emin olun).

Programı kurduk ve telefonu USB kablo ile bilgisayara bağladık. Gelelim programı çalıştırmaya. Bu safhada öncelikle telefonunuzun, Unity editörü tarafından görülüp görülmediğine bakalım. Bunun için benim bildiğim 2 yol var:

  • (en garanti yol) Build Settings‘ten platform olarak Android‘i seçip Player Settings‘teki Bundle Identifier‘a bir değer verin (mesela com.test.buildtest) ve telefonunuza test amaçlı bir Build&Run yapın. Eğer bu şekilde sorunsuz bir build alabiliyorsanız Unity telefonunuzu görebiliyor demektir
  • (aksilik çıkar mı bilmem) Android SDK’nın kurulu olduğu yerdeki platform-tools klasörünü açın. Hiçbir dosya seçili değilken Shift tuşuna basılı tutup boş bir yere sağ tıklayın ve “Komut penceresini burada aç” seçeneğini seçin. Konsola “adb devices” (tırnaksız) yazın. Eğer “List of devices attached” listesinde bir cihaz listeleniyorsa büyük olasılıkla telefonunuz hazır demektir

Eğer üstteki yöntemlerden negatif sonuç alıyorsanız şunları yaptığınızdan emin olun:

  • cihazınızın USB driver’ı varsa son sürümünü kurun
  • cihazınızın “Geliştirici Seçenekleri” (Developer options) ayarlarını açın. Bu ayarlar sizde gözükmüyorsa internette “Android geliştirici seçeneklerini aktif etme” şeklinde bir arama yapın. Bu ayarlar içerisinden “USB hata ayıklama” (USB debugging) ve “Sahte konumlara izin ver” (Allow mock locations) seçeneklerinin seçili olduğundan emin olun
  • hiçbir şey işe yaramıyorsa ve bu işlemler esnasında telefonunuzun ekranı kapalı ise bir de telefonunuzun ekranı açık vaziyetteyken deneyin
  • kapat/aç?

Bu safhada Unity’nin cihazınızı gördüğünü varsayıyorum. Şimdi yapmamız gereken şeyler şöyle:

  1. cihazı USB kablo ile bilgisayara bağlayın
  2. Unity Remote 4 uygulamasını cihazda çalıştırın
  3. Unity’de Edit-Project Settings-Editor yolunu izleyin ve “Unity Remote” altındaki “Device” seçeneğini “Any Android Device” yapın
  4. Play tuşuna basıp biraz bekleyin

Eğer oyundan görüntü 5-10 saniye içerisinde telefonunuzda da belirmeye başlamıyorsa (ki büyük ihtimalle başlamayacak) panik yapmayın çünkü Unity Remote 4’ün çalışması için bazen ilginç bir prosedür izlemeniz gerekebiliyor. Bu prosedür ise şöyle:

  1. Unity Remote 4 uygulaması açıksa kapatın
  2. cihazı USB kablo ile bilgisayara bağlayın
  3. Unity Remote” altındaki “Device” seçeneğini “None” yapın
  4. Unity’i kapatıp yeniden başlatın
  5. Unity Remote 4 uygulamasını başlatın
  6. “Unity Remote” altındaki “Device” seçeneğini “Any Android Device” yapın
  7. Play tuşuna basıp biraz bekleyin

Bu sefer birkaç saniye içerisinde oyunun telefon ekranınızda belirmesi lazım çünkü bende bu yöntem her seferinde işe yaradı (yararlanılan kaynak: http://gamedev.stackexchange.com/questions/98725/unity-remote-4-on-galaxy-s5-wont-connect-to-unity-5)

Burada dikkat etmeniz gereken şeylerden biri, editördeki Game panelinin çözünürlüğü. Direkt olarak bu panelden screenshot’lar çekilip cihaza yollandığı için bu panelin en/boy oranını değiştirdikçe cihaza ulaşan görüntünün aspect ratio’sunun da ona göre değiştiğini göreceksiniz. Benim tavsiyem, Game panelinin sol üstündeki çözünürlük listesini açıp en alttaki +‘ya tıklayın ve oraya, test ettiğiniz cihazın çözünürlüğünü kullanan yeni bir ayar ekleyin:

1

Ayrıca, oyunun cihazda Portrait değil de Landscape (yana yatık) gözükmesini istiyorsanız Player Settings‘te Android için olan ayarlar altındaki “Default Orientation” değerini “Landscape Left” yapın. Ve hayır, Unity Remote’ta test etmek için Build Settings’teki seçili platformun illa Android olmasına gerek yok.

Son olarak da gelelim cihazdaki görüntü kalitesine. Bunun için Edit-Project Settings-Editor‘de yapabileceğiniz 4 farklı kombinasyon var:

  • (en hızlı gameplay)(en kötü görüntü kalitesi) Compression: JPEG, Resolution: Downsize
  • (hızlı gameplay)(kötü görüntü kalitesi) Compression: JPEG, Resolution: Normal
  • (yavaş gameplay)(iyi görüntü kalitesi) Compression: PNG, Resolution: Downsize
  • (çok yavaş gameplay)(en iyi görüntü kalitesi) Compression: PNG, Resolution: Normal

En iyi ayardan başlayın ve oyun oynanabilir düzeye gelene kadar ayarı kademe kademe düşürün.

Benden yine bu kadar. Daha başka derslerde görüşmek dileğiyle!

yorum
  1. Halil dedi ki:

    Kolay gelsin usta ; benim projede kullandığım uçak objesi ter dönüyo sağa sola dönüyor doğru durmuyor nasıl yapabilirim ?

  2. Halil dedi ki:

    oluşturduğum raycasti ve noktayı game platformunda nasıl görüntüleyebilirim ?

    • yasirkula dedi ki:

      Game panelinde görüntülemenin kolay bir yolu olduğunu sanmıyorum. Ancak Scene panelinde görüntülemek için Debug.DrawLine, Debug.DrawRay ve OnDrawGizmos fonksiyonları ile Gizmos class’ını araştırabilirsiniz.

  3. emre dedi ki:

    bende unity içinde unity remote secenegi cıkmıyor uygulamada yok napabilirim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s