NOT: Bu örnek Unity 5 desteklemez.

Hepinize yine ve yeniden merhaba,

Bir başka Unity3D dersiyle karşınızdayım. Bu sefer birşeyler anlatmayacağım, yapmış olduğum bir örneği paylaşacağım. Bu örnek oyunda bir arabayı dümdüz bir asfalt yolda ilerletiyoruz ve yol asla bitmiyor (infinite road). Infinite road yapmak için elbette çeşitli yollar vardır ve benimkisi de bunlardan biri.

Eğer merak ettiyseniz alın size örnekten bir resim:

1

Daha fazla açıklama ve örneğin linkleri için yazının devamını okuyabilirsiniz…

Projede, daha önce paylaştığım direksiyon scriptinden de faydalandım ( https://yasirkula.com/2013/09/16/unity-android-ekranda-parmakla-cevrilebilir-direksiyon-ornegi/ ). Yani belki bu ders direksiyonu arabaya bağlamak konusunda da size yardımcı olabilir. Yalnız dikkat edin, benim arabam “oldukça” basit ve piyasadaki gelişmiş araba kit’lerinin yanından bile geçemez.

Örneği C# diliyle yazdım (sadece direksiyon scripti Javascript) ve kodları olabildiğince comment’lemeye çalıştım.

Infinite road yaparken kullandığım yöntem aslında çok basit: oyunun en başında sahnede birkaç tane yol objesi oluşturuluyor ve araba ilerledikçe arkada kalan yollar tekrar en uca ışınlanıyor.

Örnekte kullandığım herhangi bir koddan dilediğinizce faydalanabilirsiniz (hepsini ben yazdım) ancak texture’leri, sesleri veya araba modelini kendi projenizde kullanamazsınız çünkü o materyallerin hiçbiri bana ait değil. Bu eğitici bir proje olduğu için benim kullanmamda sakınca yoktu ama ticari bir oyunda kullanımı copyright sorunları doğurabilir.

Ve en nihayetinde gelelim linklere. Sizin için iki adet linkim var!

Projeyi Web Player’da test etmek için tıklayın: http://yasirkula.freeiz.com/Projects/SimpleCarProject.html

Projeyi indirmek için (Unity3D projesi) tıklayın: https://www.dropbox.com/s/ex1yagax4k236p7/SimpleCarProject.rar?dl=0

Umarım yararlı olur. Bir sonraki derste görüşmek üzere!

yorum
  1. ömer dedi ki:

    çok güzel olmuş gerekliydi.(ilk yorum) 🙂

  2. hesenmusayev dedi ki:

    Yasirkula helal be sana bir sey sorcam traffic racer gibi istoyrum araba donmesin cokda o nasil ede bilerim

  3. apocan dedi ki:

    kralsınn… kaç konuyu aynı anda vermişsin süpersin

  4. GamerXx dedi ki:

    Yasir abi aynen buradaki gibi mobil araba controller dersi verebilirmisin
    Gaz fren bide direksyon olsa yeter zaten..

  5. Mehmet Can Kahraman dedi ki:

    Paylaşım için çok teşekkür ederim.

    Bu tarz gaz pedalı, fren pedalı, direksiyon texture’larını nerden bulabilirim? Zamanında aramıştım ancak bulamadım. Gerçek fotoğraftan kendim yapmaya çalıştığımda da photoshop bilgim yetersiz kaldı ve garip durdu.

    • yasirkula dedi ki:

      Aslına bakarsanız ben de merak ediyorum zira internette düzgün texture bulamadım ben de. En son Google Images’tan birkaç resim seçip Paint.NET ile arkaplanlarını yok etmeye çalıştım. Zaten direksiyonun ve pedalların etrafında yer alan beyazlıkları farketmişsinizdir (benim eserim 😀 ). Profesyonel texture nereden bulabiliriz bilmiyorum.

  6. Enes dedi ki:

    Hocam merhaba bir şey sormak istiyorum UI ile yaptığım bir giriş bölümü var oyunda ama resolution sıkıntısı çıkıyor hep yani ekran küçülünce ya yazı büyüyor yani bir mobil cihaza nasıl uygun hale getirebiliriz onunla ilgili bir ders yaparsanız gerçekten çok mutlu oluruz

  7. Ömer Faruk dedi ki:

    arabayı nasıl değiştircez?

    • yasirkula dedi ki:

      Arabayı değiştirmek zahmetli iş; tekerlere collider verip tekerlerin mesh’leri ile collider’larını ayrı objelerde tutmak vb. vb. Detaylara girmeyeceğim, bu örneği tek bir araba için yaptım.

      • Ömer Faruk dedi ki:

        bide şu yolu falan tamamen kaldırıp kendimiz nasıl ekleyebiliriz

  8. Ömer Faruk dedi ki:

    yolu kaldırınca hata veriyo nasıl kaldırabiliriz bu projedeki yolu

  9. celil dedi ki:

    Yasir abi derslerini takip ediyorum.cook faydan dokunuyor.bu infinite road ile zaten agzim acik kaldi.ne diyeyimki sana birsey sorcam unity e model import ederken mayami kullanayim maxmi modelleme yaparken wings e baktim ama yetersiz

  10. celil dedi ki:

    Bir seye daha sorcaktim.unityde sorunlarimiz oldugunda size danisabilirmiyiz

  11. celil dedi ki:

    Unity de yaptigim araba vs.objeler duragan objelerin icinden geciyor.mesela arabam agacin icinden geciyor.buna sinir oluyorum.yasir bey cozumunu soylermisiniz?

  12. celil dedi ki:

    Birde oyun grafiklerim dusuk oluyor fakat profosyenel oyunlarda sanki baska bir oyun motoru kullanilmis gibi oluyor.renderimdemi bir sorun var yada plugin mi gerekiyor?

  13. celil dedi ki:

    Decal konusuyla ilgili bir ders yada metin yaoabilirmisiniZ

  14. osman dedi ki:

    Yolda kendiliğinden bağımsız giden arabalar yapmak istiyorum.Bununla alakalı nasıl yol izlemem gerekli.

    • yasirkula dedi ki:

      YolScript’in bir benzeri olur herhalde. Array’de bu sefer arabaların Transform’ları tutulur. Arabalar player’a uzak bir yerde spawn edilir ve bir script vasıtasıyla bize doğru hareket etmeleri sağlanır.

  15. celil dedi ki:

    Yasir bey gaz ve fren pedallarini ayri bir script ve buton olarak verebilirmisiniz.

  16. ömer dedi ki:

    Merhaba,
    Pause menüsü nasıl yapabilirim.
    Time.timescale = 0:
    Yapınca oyun duruyor ama bunu tekrar 1 yapamiyorum.

    • yasirkula dedi ki:

      Tekrar ne zaman 1 yapıyorsunuz?

      • ömer dedi ki:

        Yapamiyorum iste mesele orda . play iken play pause de iken pause olması için ne yazmam gerek.

      • yasirkula dedi ki:

        Pause butonuna tıklayınca “Time.timeScale=0;” kodu çalışıyor anladığım kadarıyla. Onu şöyle değiştirin:

        if( Time.timeScale < 0.1f ) Time.timeScale = 1f;
        else Time.timeScale = 0;

  17. cel1047 dedi ki:

    Yasir bey oyunun basina yaptigimiz ana menuyu guiyi oyununn scenesiyle nasil birlestircez yani play deyince oyun baslayacak simfiden tesekkurler

    • yasirkula dedi ki:

      Buton yapın (GUITexture, OnGUI veya UI sistemi ile). Butona bastığımız zaman (her sistem için butona basılıp basılmadığını algılayan fonksiyonlar farklı, onu araştırın) Application.LoadLevel( “GidilecekSceneAdı” ); kodunu çalıştırın. Ardından Build Settings’teki “Scenes in Build” listesine hem menünün olduğu scene’i hem de GidilecekSceneAdı’nı ekleyin.

  18. Fatih KAYA dedi ki:

    Abi emeğine sağlık sürekli takipteyim seni ve bir oyun projem var ama 2 haftadır geçemediğim bir sorum var ben bir objenin diğer obje ile temasından sonra leveli geçmesini istiyorum uygun bir kod buldum fakat çalışmıyor koddamı sıkıntı var , kod da sıkıntı yoksa nasıl uygulamam gerekli şimdiden teşekkürler…

    function OnTriggerEnter2D (obje : Collider2D){

    if(obje.gameObject.tag == “obje2”){

    Application.LoadLevel(“Sahneismi”);

    }
    }

    • yasirkula dedi ki:

      Bu kodun çalışması için gerekli koşullar: oyunu 2D olarak tasarlıyor olmanız lazım. Objelerde Collider 2D olmak zorunda. Bu collider’lardan birinin Is Trigger’ı işaretli olmak zorunda. Temas edilen objenin tag’ı (tag ile name farklı şeylerdir) harfi harfine “obje2” (tırnaksız) olmak zorunda. Sahneismi adında bir scene’inizin olması lazım ve bu scene’i Build Settings’teki Scenes in Build listesine eklemiş olmanız lazım.

      • Fatih KAYA dedi ki:

        Abi çok teşekkürler yaptıklarını uygulayacağım Allahın izniyle oyunu hallettiğim zaman adının geçeceğinden hiç şüphen olmasın çok yardımcı oluyosun genç nesillere…

      • Fatih KAYA dedi ki:

        Dediklerini uyguladım abi fakat is trigger ı işaretlesemde işaretlemesemde objeler iç içe geçebiliyor orayı nasıl halledebilirim

      • yasirkula dedi ki:

        İki objede de collider 2D varsa ve hiçbirinin Is Trigger’ı işaretli değilse bu sorunun olmaması lazım. Belki bir bug’dır belki gözümden kaçan bir şey vardır; emin değilim.

      • Fatih KAYA dedi ki:

        Tamam abicim olayı hallettim kaç defa uğraştım,her yolu denedim olmadı dediğin gibi bug olanilir diye unityi yeniden kurdum sıkıntı çözüldü sanırım arayüzü çok fazla karıştırmamdan kaynaklı bir problem oluştu her neyse yardımların için sağol bu problemi yaşayan arkadaşlar içinde faydalı olmuşuzdur diye düşünüyorumdur.Tüm Unity dostlarıma selamlar 🙂

  19. Ömer Faruk dedi ki:

    abi bide araba ne yöne dönerse kamerada o yöne bakcak onu nasıl yabapiliriz.

    • yasirkula dedi ki:

      KameraScript’in FixedUpdate’inde /* */ ve // ile comment’lediğim iki kod parçası var. Onların comment’lerini kaldırıp birkaç ufak değişiklik yapmanız lazım. Bu değişiklikleri bulmak size kalmış.

  20. alipala dedi ki:

    hocam ben bu oyunun projesini indirdim ve unitye attım.telefonumdan unity remoteyle denedım calıstı bır sıkıntı yok.Ancak build edip projenızı apk ya cevırdıgımde bu oyun ne telefonumda nede emulatorde calısmadı.Acaba player settıng den mı bır degısıklık yapmak gerekıyor ne yapmam lazım sımdıden tesekkurler

    • alipala dedi ki:

      ayrıca ne bu oyun nede baska bır oyun sadece kamera kontrolleri porojesini bıle apk ya cevırınce calısmıyor hocam

    • yasirkula dedi ki:

      Player Settings’teki Bundle Identifier kısmı boş ise orayı com.test.test diye doldurmayı deneyin. Sorun devam ederse hata mesajını da yazın bu sefer. Ben kendim APK alıp telefonuma kurmuştum ve sıkıntı çıkmamıştı.

      • alipala dedi ki:

        hocam dediğinizi yaptım yine olmadı “uygulama yanıt vermiyor kapatmak istermisin” diyor evet desekte beklesekte acılmıyor

  21. Bu başlıkla pek ilgisi yok ama bir şey sormak istiyorum;

    c#’da bir gameObjesinin y ekseninde ki konumunu denetleyerek eğer ki “0” a eşitse oyunu bitirmek istiyorum.Uğraştım ama bi çözüm bulamadım.Kod Konusunda yardımcı olabilir misiniz?

  22. Yardımınız için çok teşekkür ederim ancak çalıştıramadım.Hata vermiyor ama istediğimi de yağmıyor.kod şu şekilde;

    using UnityEngine;
    using System.Collections;

    public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {

    private GameObject a;

    void Start () {

    a = GameObject.Find(“a”);

    }

    void Update () {

    if( Mathf.Approximately(a.transform.position.y, 0f ) )
    {
    Debug.Log(“Oyun Bitti”);
    }

    }

    }

    • ekranda 9 obje var ve dokuzu da y ekseninde açısal “0” değer aldığında oyun bitecek.Şimdilik denemek için yalnızca “a” objesine uyarlamaya çalıştım ancak sonuç alamadım :/

  23. if( Mathf.Approximately( transform.position.y, 0f ) ) da ki position,rotation olacakmış açısal diye belirtmeyi unutmuşum sorarken.Yardım için çok Teşekkürler 🙂

    • yasirkula dedi ki:

      rotation değil de eulerAngles olmalı bence. Zira Inspector’da Rotation altında gördüğünüz x y z değerlerine script yazarken rotation değil de eulerAngles komutuyla erișiyoruz.

      • Bir sorum daha olacak müsaitseniz;

        c#’ da bir objeye ekli onMouseDown fonksiyonunu raycast ile çağıramıyormuşuz Unity documentation da okuduğuma göre.Bunun için muadil bir fonksiyon var mı ?Kendim oluşturmayı denedim ama yine çağırmadı.

      • yasirkula dedi ki:

        Neden çağrılmıyor anlamadım, ben öyle birşey okumadım.

      • tamamdır çözdüm olayı,çok teşekkürler..Bu oyunda emeğiniz büyük :))

  24. rotation’ı denediğimde sorun çıkmadı ama eulerAngles’ı da denerim.

  25. osman dedi ki:

    abi ben şimdi iki sorum olacacak.
    1. Bu yolda aynen yol gibi sonsuz olan yolda bulunabilen coins veya para toplayabileceğim cisimler koymak istiyorum.Rastgele dağıtılmış olacak yolda.
    2. Arabaya calibrasyon eklemek istiyorum.yani telefonu sağa yatırdığımda sağa sola yatırdığımda sola gidecek araba…Yardımcı olurmusun…

  26. osman dedi ki:

    Bunlar zor konular; İngilizce video izleyerek halletmeye çalışın.
    bu cevap banamıydı abi

  27. Yasir Bey Merhabalar tekrar..Oyun ekranında herhangi bir objenin, gui nesnesinin önünde görünmesini sağlayabiliyor muyuz? Layer kavramını biraz kurcaladım, bir kaç videoya filan da baktım ama bir çözüm bulamadım.

    • yasirkula dedi ki:

      http://docs.unity3d.com/Manual/class-Camera.html

      Bu linkte aşağıda “Depth Only diye ufak bir başlık var; sizin aradığınız bilgi orada. Özetlemek gerekirse:

      1- Sahnenizde yer alan kameranın Depth’ini 0 yapın.
      2- İkinci bir kamera oluşturup bunun Depth’ini 1 yapın.
      3- İkinci kameranın Clear Flags’ını Depth Only yapın.
      4- Yeni bir Layer oluşturun (Layer-Add Layer… seçeneği ile)(örneğin Layer’ın ismi GUI_Onu olsun).
      5- GUI elemanlarının önünde görülmesini istediğiniz tüm objelerin Layer’larını GUI_Onu yapın.
      6- İkinci kameranın Culling Mask’ini sadece GUI_Onu yapın.
      7- Test edin.

  28. ömer dedi ki:

    Gaz,fren, yerlerini guitexturelerin yerlerini değiştirmek istiyorum ama olmuyor.yazdığım kod da bunu anlatmısın.

    • yasirkula dedi ki:

      Ekrana OnGUI() fonksiyonu ile çizdirdiğim GUI elemanlarının yerlerini Rect türündeki değişkenler tutuyor. Onları isteğinize uygun şekilde değiştirmeyi kendiniz öğrenmelisiniz (bu dersin asıl amacı infinite road konsepti) ama ben birkaç ipucu vereyim yine de.

      Rect değişkenleri 4 parametre alır. Bunlar sırayla şunları temsil eder:
      1- GUI elemanının en sol noktasının ekranın soluna olan uzaklığı
      2- GUI elemanının en üst noktasının ekranın tepesine olan uzaklığı
      3- GUI elemanının kaç pixel genişliğinde olacağı
      4- GUI elemanının kaç pixel yüksekliğinde olacağı

      Screen.width: Bu ifade ekranın kaç pixel genişliğinde olduğunu bize döndürür.
      Screen.height: Bu ifade ise ekranın kaç pixel yüksekliğinde olduğunu döndürür.

  29. celalpaşa dedi ki:

    yasin abi. bende unity çalişmiyor o yüzden game maker kullaniyom. minnecrafti biliyorsundur.(tv netinden girdim yazi için kb.) ben onun tarzi kayit sistemi yapmak istiyorum acaba bir ders yazarmisin onun için? artik game maker dersleri yazmiyorsan gerek yok abi yazmana.

    • yasirkula dedi ki:

      Gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ediyorum. Uzun bir süredir Game Maker kullanmıyor ve onunla ilgili ders yazmıyorum. Game Maker’a tekrar başlamam herhalde, o yüzden de bu konuda yardımcı olamayacağım.

  30. murat dedi ki:

    Hoca yayınlarınızdan ötürü çok teşekkürler birçok insanın aslında çok eksiğini kapatmasında faydalı oluyorsunuz. Başarılarınızın devamını dilerim. Saygılarımla…

  31. ticari oyunlarımız da kullanmak için önerebileceğiniz ücretsiz ses dosyası kaynak siteleri var mı?

  32. ömer dedi ki:

    Arabayı direksiyon ile değilde sensör ile kontrol etmemiz için neyi değiştirmemiz gerekiyor ?

    • yasirkula dedi ki:

      Direksiyon.js scriptinin EgimiAl() fonksiyonunun içini şöyle değiştirmeniz yeterli olur:

      return Input.acceleration.x;

      • ömer dedi ki:

        Biraz fazla soru sorabilirim ama ben direksiyon,reset,gece gündüz,ve anahtar butonlarının olmasını istemyiorum oyun açılır açılmaz direk araba çalışır halde olsun ve ekranın sağ tarafına tıklarsam gaz sol tarafına tıklarsam frenin işlev görmesini istiyorum:) Bunları bir halledelim tamam başka bir şey istemem:)

      • yasirkula dedi ki:

        Arayuz scriptini silin madem. Ardından ArabaScript’in Update’inde şu düzenlemeyi yapın:

        #if UNITY_EDITOR || UNITY_STANDALONE || UNITY_WEBPLAYER
        // bu kod sadece Unity Editor, Windows, MAC, Linux ve Web Player’da çalıştırılır
        // direksiyon (h) ve gaz-fren (v) inputlarını al
        h = Input.GetAxis( “Horizontal” );
        v = Input.GetAxisRaw( “Vertical” );
        #else
        v = 0;

        foreach( Touch t in Input.touches )
        {
        if( t.position.x > Screen.width / 2 )
        v = 1;
        else
        v = -1;
        }
        #endif

  33. celil dedi ki:

    yasir bey gaz ve fren pedallarının scriptlerini ayıramadım(diğer arayuz scriptlrinin içinden)
    lutfen bir yardım edermısınız

    • yasirkula dedi ki:

      Gaz kodu şurası:

      if( gazRect.Contains( touchPos ) ) // gaz butonuna tıklanıyorsa
      araba.v = 1f;

      Fren kodu şurası:

      if( frenRect.Contains( touchPos ) ) // fren butonuna tıklanıyorsa
      araba.v = -1f;

  34. Ahmet dedi ki:

    hocam allah razı olsun ilk para kazancımda bağışda bulunmak isterim inşallah….

  35. celil dedi ki:

    http://i.hizliresim.com/A0OVvz.png bu linkte projeden bir ss var bu projemdeki gaz butonuna(kendi tasarladıgım guı)tıkladıgımda ileriye gitmesini istiyorum.guı buttonla entegre edemedim.birde guı scriptini internetten buldum .c# iel yazılmıs.kusura bakmayın kod bilgim olmadıgından yapamıyorum.tutoriallerdende insanlar kendi arabalarına gore entegre eddikleri için yapamadım .simdiden cok teşekkurler.

    • yasirkula dedi ki:

      Kod bilginiz olmadan ne ben size derdimi anlatabilirim ne siz benim ne kastettiğimi anlayabilirsiniz. Bu durumda yardımcı olmayacağım ama isterseniz oyun geliştirmekle ilgili Facebook gruplarına mesaj atabilirsiniz.

  36. Celil dedi ki:

    Sadece arabamin ileriye gitmesini istiyorum.çok mu şey istedim:-( lütfen gerçekten

  37. celil dedi ki:

    Tedekkurler

  38. altugtunca dedi ki:

    merhaba benim size bir sorum olacak. şimdi oyunda bir tane araba var bir tanede bu arabayı takip eden kamera var bu kameranın arabayla aynı hızda ama yol(düz yol) ile aynı hizzada gitmesini istiyorum bunu nasıl yapabilirim

    • yasirkula dedi ki:

      Yolla aynı hizada kısmını anlayamadım. Kameranın y koordinatı yolunkiyle aynı mı olacak yoksa kamera hep ileri mi bakacak? Şu anki örnekte kamera hep ileri bakıyor zaten.

  39. altugtunca dedi ki:

    hayır onu anlatmak istemedim araba sağa sola haraket ederken kamera sağa sola gitmeyecek odak noktası hep yol olacak

    • yasirkula dedi ki:

      Şu anki kamera script’inden örnek vereyim. Kameranın konumunu belirleyen kod şu:

      Vector3 hedefKonum = araba.position + new Vector3( 0, yukseklik, -mesafe );

      Bu satırın bir altına şu komutu eklerseniz dediğiniz şey olur:

      hedefKonum.x = 0f;

  40. turak1905 dedi ki:

    abi oyuna vites nasıl ekleyebiliriz yani oyunu androide uyarlıyacamda bi butona tıklayınca vites ekranı gelsin ve geriye gidebilelim.bunu nasıl yapabiliriz..

  41. turak1905 dedi ki:

    abi bu gaz butonlarının yerini nasıl değiştirebilirim??

  42. ibrahim dedi ki:

    arabayla çok hız yapınca sonra sağa sola dönünce araba seke seke gidiyor neden böyle oluyor??

    • yasirkula dedi ki:

      Araba scriptim dandik birşey, bu tarz saçmalıklar yapabiliyor. Ciddi araba oyunlarında ben hazır araba scripti satın alıp onu kullanırdım.

      • ibrahim dedi ki:

        Peki ne yapabilirim?

      • yasirkula dedi ki:

        İlla benim yazdığım scripti kullanacaksanız Edit-Project Settings-Physics’teki Gravity Y’yi azaltabilirsiniz. Ama ben kesinlikle daha profesyonel bir script kullanmanızı öneririm.

  43. Serhat dedi ki:

    Tekrar merhaba efendim. Kamera scriptinin içinde ne gibi değişiklik yaparsam, kamera arabaya takip eder fakat sabit kalır ? . Yani şöyle söyleyeyim;
    Arabayı sağ – sol yapsam bile kamera sabit kalsın ama arabayı takip etsin.
    Teşekkürler.

    • ibrahim dedi ki:

      unity nin kendi script dosyalarında “smoth follow” scripti var onu ekle normal kamera scriptini kaldır düzelir..

    • Serhat dedi ki:

      hedefKonum.x = 0f; kodunu ekledim oldu. Bu sefer kamera sağ tarafta kalıyor, sabit ama sağ tarafta.
      Kameranın konumu değiştiriyorum oyuna girince arabayı hareket ediyorum kamera sağ tarafa bakılı kalıyor.

      • Serhat dedi ki:

        İbrahim, dediğin kodu nerden bulucam ?

      • ibrahim dedi ki:

        (assets/import packages/scripts) bunu yükle bunların içinde smoth follow var onu main cameraya at targetinede arabayı at olur..

      • Serhat dedi ki:

        Sağol İbrahim. Buldum 🙂

      • Serhat dedi ki:

        Buldum ama yine aynı. İşe yaramadı 😦

      • ibrahim dedi ki:

        yasirkula nın verdiği kamera scriptini kaldırdınmı?

      • yasirkula dedi ki:

        hedefKonum.x = 0f; kodundaki 0’ı azaltmayı deneyin (mesela -1f ).

      • Serhat dedi ki:

        Evet İbrahim kaldırdım.

      • Serhat dedi ki:

        Yasir bey , yorumunuzu yeni farkettim. Deniyorum hemen.

      • Serhat dedi ki:

        Herkese çok teşekkür ederim. Yasir bey dediğinizi yaptım ve oldu. Şimdi de Arabayı ortaya alınca araba yoldan düşüyor. Bu neden olabilir ?
        Bu arada Kusuruma bakmayın çok fazla soru sordum.

      • yasirkula dedi ki:

        Bu garipliği ben de farkettim. Arabayı daha farklı bir konumda başlatınca araba yolun içinden geçiyor. Çözümünü bulamadım ama siz bulursanız lütfen burada paylaşın.

      • Serhat dedi ki:

        Peki, bulmaya çalışacağım. Tekrar teşekkür ederim.

    • Serhat dedi ki:

      Değişik bir yöntemle nasıl yapacağımızı keşfettim.
      Aşağıda verdiğim kodu InfiniteTerrain.cs olarak oluşturun.
      Ardından bir terrain oluşturun.
      Ondan sonra bu scripti Terrain’e atın.
      Inspector menüsünden “Player Object” olan kutucuğa, oyuncunuzu atınız.
      Bundan sonra arabayı tam ortaya taşıya bilirsiniz 🙂 🙂

      using UnityEngine;
      using System.Collections;

      public class InfiniteTerrain : MonoBehaviour
      {
      public GameObject PlayerObject;

      private Terrain[,] _terrainGrid = new Terrain[3,3];

      void Start ()
      {
      Terrain linkedTerrain = gameObject.GetComponent();

      _terrainGrid[0,0] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();
      _terrainGrid[0,1] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();
      _terrainGrid[0,2] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();
      _terrainGrid[1,0] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();
      _terrainGrid[1,1] = linkedTerrain;
      _terrainGrid[1,2] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();
      _terrainGrid[2,0] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();
      _terrainGrid[2,1] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();
      _terrainGrid[2,2] = Terrain.CreateTerrainGameObject(linkedTerrain.terrainData).GetComponent();

      UpdateTerrainPositionsAndNeighbors();
      }

      private void UpdateTerrainPositionsAndNeighbors()
      {
      _terrainGrid[0,0].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x – _terrainGrid[1,1].terrainData.size.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z + _terrainGrid[1,1].terrainData.size.z);
      _terrainGrid[0,1].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x – _terrainGrid[1,1].terrainData.size.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z);
      _terrainGrid[0,2].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x – _terrainGrid[1,1].terrainData.size.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z – _terrainGrid[1,1].terrainData.size.z);

      _terrainGrid[1,0].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z + _terrainGrid[1,1].terrainData.size.z);
      _terrainGrid[1,2].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z – _terrainGrid[1,1].terrainData.size.z);

      _terrainGrid[2,0].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x + _terrainGrid[1,1].terrainData.size.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z + _terrainGrid[1,1].terrainData.size.z);
      _terrainGrid[2,1].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x + _terrainGrid[1,1].terrainData.size.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z);
      _terrainGrid[2,2].transform.position = new Vector3(
      _terrainGrid[1,1].transform.position.x + _terrainGrid[1,1].terrainData.size.x,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.y,
      _terrainGrid[1,1].transform.position.z – _terrainGrid[1,1].terrainData.size.z);

      _terrainGrid[0,0].SetNeighbors( null, null, _terrainGrid[1,0], _terrainGrid[0,1]);
      _terrainGrid[0,1].SetNeighbors( null, _terrainGrid[0,0], _terrainGrid[1,1], _terrainGrid[0,2]);
      _terrainGrid[0,2].SetNeighbors( null, _terrainGrid[0,1], _terrainGrid[1,2], null);
      _terrainGrid[1,0].SetNeighbors(_terrainGrid[0,0], null, _terrainGrid[2,0], _terrainGrid[1,1]);
      _terrainGrid[1,1].SetNeighbors(_terrainGrid[0,1], _terrainGrid[1,0], _terrainGrid[2,1], _terrainGrid[1,2]);
      _terrainGrid[1,2].SetNeighbors(_terrainGrid[0,2], _terrainGrid[1,1], _terrainGrid[2,2], null);
      _terrainGrid[2,0].SetNeighbors(_terrainGrid[1,0], null, null, _terrainGrid[2,1]);
      _terrainGrid[2,1].SetNeighbors(_terrainGrid[1,1], _terrainGrid[2,0], null, _terrainGrid[2,2]);
      _terrainGrid[2,2].SetNeighbors(_terrainGrid[1,2], _terrainGrid[2,1], null, null);
      }

      void Update ()
      {
      Vector3 playerPosition = new Vector3(PlayerObject.transform.position.x, PlayerObject.transform.position.y, PlayerObject.transform.position.z);
      Terrain playerTerrain = null;
      int xOffset = 0;
      int yOffset = 0;
      for (int x = 0; x < 3; x++)
      {
      for (int y = 0; y = _terrainGrid[x,y].transform.position.x) &&
      (playerPosition.x = _terrainGrid[x,y].transform.position.z) &&
      (playerPosition.z <= (_terrainGrid[x,y].transform.position.z + _terrainGrid[x,y].terrainData.size.z)))
      {
      playerTerrain = _terrainGrid[x,y];
      xOffset = 1 – x;
      yOffset = 1 – y;
      break;
      }
      }
      if (playerTerrain != null)
      break;
      }

      if (playerTerrain != _terrainGrid[1,1])
      {
      Terrain[,] newTerrainGrid = new Terrain[3,3];
      for (int x = 0; x < 3; x++)
      for (int y = 0; y < 3; y++)
      {
      int newX = x + xOffset;
      if (newX 2)
      newX = 0;
      int newY = y + yOffset;
      if (newY 2)
      newY = 0;
      newTerrainGrid[newX, newY] = _terrainGrid[x,y];
      }
      _terrainGrid = newTerrainGrid;
      UpdateTerrainPositionsAndNeighbors();
      }
      }
      }

  44. Cezmi dedi ki:

    Merhaba. Şu anahtarı nasıl kaldıra bilirim?
    GuiTextureyi kaldırırsam arabayı hiç çalıştıramam. Oyuna girerken araba otomatik çalışmasını istiyorum.
    Hangi scriptlerden, ne gibi değişiklik yapmam lazım. 🙂

    • yasirkula dedi ki:

      ArabaScript ve Arayuz scriptlerinde değişiklikler yapmanız gerekiyor. Bu değişiklikleri siz keşfedin.

      • cezmi dedi ki:

        Lütfen yardım edin. Hangisini değiştireceğimi bulamadım. Biraz, çok az bi ipucu verseniz bile çok makbule geçer.

      • yasirkula dedi ki:

        arabaCalisiyorMu, kontakCevrildi ve içinde anahtar kelimesi geçen yerlerde düzenleme yapacaksınız.

  45. ibrahim dedi ki:

    puan toplamayı yapamadım acaba nasıl oluyor detaylı şekilde anlatabilirmisiniz?

    • yasirkula dedi ki:

      Bir oyun yapımcısı araştırmacı olmalıdır. Eminim Youtube’da bu konuyla alakalı videolar mevcuttur. Biraz araştırın lütfen.

  46. ahmet dedi ki:

    Araba her zaman hareket etmesini nasıl sağlaya bilirim ? Yani gaza basınca araba hızlanacak. Gaza basmasam bile araba ilerleyecek. Tıpkı Traffic Racer oyununda olduğu gibi.
    Teşekkürler.

  47. erhan dedi ki:

    yasir bey, javascript ile yarış oyunu yapıyorum .
    Kamerayı üste aldım .Ama karşıdan gelen arabaları klonlamaktan sıklıdım.Ben istiyorum ki terain bitince tekrar aynı terainin başına dönsün öyle devam etsin.nasıl yapabilirim ..

    • yasirkula dedi ki:

      Solladığınız araçları yolun sonuna ışınlayabilirsiniz. Mesela bu örnekte, geride bıraktığımız yolları en uca ışınlıyoruz.

      • erhan dedi ki:

        Cameranın görmediği terrainin sonuna cube ile bir duvar yaptım .
        Karşı şeritten gelen arabalar o duvara çarpınca terrainin başındaki positiona gitsin istiyorum.
        Bunun javascript kodu nedir? .ben birşeyler denedim olmadı..

      • yasirkula dedi ki:

        OnTriggerEnter kullanacaksınız ve transform.position’ı elleyeceksiniz. Detayları siz halletmelisiniz.

      • erhan dedi ki:

        OnTriggerEnter kullanıp sorunu çözdüm…iyi çalışmalar

  48. ibrahim dedi ki:

    ben bu fren texturesini en sola koymak istiyorum ama oraya kadar gitmiyor rect ayarlarınıda yaptım ama gitmiyor en sola..

  49. umut dedi ki:

    Oyunu yaptim build yapip android telefonuma yukledim ama oyun arka plan haric direksiyon araba hic birsey gozukmuyor ve ben ve benim gibilere karsiliksiz destek oldugun icin tesekkur ederim sorunum ne olabilir

  50. umut dedi ki:

    https://www.dropbox.com/s/djuwepi57mm3by7/Ads%C4%B1z.png?dl=0 sorunu buldum resimdeki gibi arkaplanin ustunde olucagina direksiyon ,arkaplan direksiyonun ustunde oluyor ve direksiyon gozukmuyor ne yaptiysam sorunun cozumunu bulamadim oyunu yaparken sorun yok dogru yerde oluyor ama build yapinca yada unityi kapatip acinca boyle oluyor yardim edermisin

  51. umut dedi ki:

    tesekkür ederim oldu

  52. umut dedi ki:

    https://www.dropbox.com/s/7d2n4ynvwy05dqa/312321321dd.png?dl=0 birtane video buldum hareket ile ilgili ama olmadi ve bu hatayi verdi uzay gemisinin sadece saga sola donmesini istiyorum donme deilde o yone gitmesini istiyorum nerde hata yaptim yardimci olurmusun simdiden tesekkurler

    • yasirkula dedi ki:

      Yazdığınız kodda çok fazla hata var, doğrusu şu:

      function Update()
      {
      rigidbody.AddTorque( new Vector3( 0, Input.Axis( “Horizontal” ), 0 ) );
      }

      İstediğiniz işi yapar mı onu bilmiyorum ama.

      • umut dedi ki:

        all compiler errors have to be fixed before you can

        Assets/ShipControl.js(5,50): BCE0044: unexpected char: 0x201C.

        yaziyor bu seferde

      • yasirkula dedi ki:

        Tırnak işaretlerini silip elle yeniden koyun. WordPress benimkileri biraz değiştirmiş.

  53. Serhat dedi ki:

    Anahtara basınca anahtarın yok olmasını istiyorum. Bunu nasıl yapa bilirim ?
    Teşekkürler.

  54. fatih dedi ki:

    Merhaba bi sorum olacak.
    Arkaplan renginin düz bir renk olmasını istiyorum renk otomatik sürekli değişmesini istiyorum sürekli renk değişsin oyun 2 boyutlu

  55. Necati dedi ki:

    Üstad bir sorum olacaktı. Neden tekerin mesh ve colliderlerini ayrı gameobjectlerde tuttunuz? Aynı gameobject’de bu componentler tanımlansa ne gibi sorunlar oluşur?

    • yasirkula dedi ki:

      Wheel Collider’ın rotate edilmemesi, daima düz vaziyette kalması lazım. O collider’ın scriptini yazarken öyle ayarlamışlar çünkü; tekerlek dönünce component’in steerAngle değişkenini değiştirmeniz bekleniyor, tekerleği Rotate etmeniz değil.

  56. Hakan dedi ki:

    Oyuna bir de geri vites eklemem gerek bunun için bir ileri geri vites koyup sonra normalde ileri çalışan koddaki değerleri -(eksi) yönde tekrar yazmayı düşünüyorum. Geri vites olduğunda ileri olanın aksi yönde gitsin diye. doğru çalışır mı acaba ?

  57. Metehan dedi ki:

    Ben bu projeyi indirip kendim başka bir araç ekledim ve herşeyi ayarladım. Herşey düzgün fakat araç ileri değil geri gidiyor. Bunun çözümü nedir ?

    • yasirkula dedi ki:

      ArabaScript’te “r.AddRelativeForce( Vector3.forward * motorGucu );” diye bir satır var. Onu şöyle değiştirin:

      r.AddRelativeForce( Vector3.back * motorGucu );

  58. halim dedi ki:

    Bu Sonsuz Yol scriptini c# değilde java script olarak nasıl bulabilriim

  59. halim dedi ki:

    projeyi açınca scene ekranında terrain falan gözükmüyor fakat çalıştırıcan çalışıyor bunun nedeni nedir bide kendi oyunumuzda infiniti road yaparken yol scriptini terrainin içine mi atıcaz

    • yasirkula dedi ki:

      Oyun başlayınca yollar script vasıtasıyla oluşturuluyor, o yüzden oyun başlamadan önce etrafta yol bulunmamakta.

      Bu scripti kendi oyununuzda kullanabilmek için kendi başınıza script yazabiliyor olmanız “şart”. Benim yazdığım kodun sizin infinite road’unuza uyum sağlaması için düzenlemeler yapmanız gerekecek. Ben sadece bir örnek sundum, bu örneğin mantığını anlayıp kendi projelerinize aktarmak size kalmış birşey.

  60. Özgür dedi ki:

    Unity 5 de çalışmıyor anahtara basıyorum kontak sesi geliyor sadece 4.6’da sorun yoktu

    • yasirkula dedi ki:

      Wheel Collider’lar Unity 5’te değişmiş. Projeyi Unity 5’e uygun hale getirebilmek için gerçekten uğraştım ama araba oyunları konusunda tecrübesiz olduğumdan eskisi gibi güzel bir sonuç elde edemedim. Elimden birşey gelmiyor.

  61. dwdwa dedi ki:

    iyi günler ben bu sistemi 2d bir oyun için kullanmak istiyorum whell collider 2d oyuna eklenmediği için onun yerine ne eklemem gerekir

    • yasirkula dedi ki:

      “unity 2d wheel collider” diye arama yapınca circle collider ve spring joint kullanın diyen bir link buldum, ne kadar doğrudur orası size kalmış.

      • dwdwa dedi ki:

        onlar yatay düzlemde ilerleyen araçlar için yapılabiliyor fakat kuşbakışı bir 2d araca eklemem için tekerin tamamını görmem gerekmezmi ?

      • yasirkula dedi ki:

        Kuşbakışı oyunsa hiç fikrim yok gerçekten 🙂

  62. Levent dedi ki:

    ben araba park oyunu yapacağım ama internette araştırdım olan paralı oluyor sen kod yazabiliyorsan bize yazarmısın? birde arabadan anahtarı kaldırmak istiyorum yani araba direk gitsin istiyorum onuda halledersin çok makbule geçer

  63. Levent dedi ki:

    Birde araba geri geri gitmiyiyor onuda vites şeklinde yapabilirmisin

  64. selçuk dedi ki:

    yasir bey selam. bende sizin burada ki paylaşımınızdan sonsuz yol kullanmaya çalıştım ancak android de performans problemi yaşıyorum. bu konuda çok araştırma yaptım ancak bir sonuca ulaşamadım. sonsuz yol olarak kullandığımız script üzerinde değişiklik yapmak gerekiyor olabilir mi? sizin bir başka örneğinizde olduğu gibi pattern pool kullanmak mı gerekiyor acaba.

    • yasirkula dedi ki:

      Bu projede hiç Destroy kullanmıyorum, geride kalan yolu ileri ışınlıyorum. O yüzden pool tekniğine gerek yok. Oyunu editörde test ederken draw call (SetPass call) sayısını inceleyin, belki sizin projeye eklediğiniz bazı şeyler çok draw call yiyordur. Ben yazdığım kodlarda ciddi anlamda performans düşürücü nokta olduğunu sanmıyorum.

  65. Dogan dedi ki:

    merhaba bu direksiyonu başka bir projede arabaya eklemek için ne yapılması gerekiyor acaba yardımcı olurmusunuz

  66. ahmetoney dedi ki:

    oyun/deneme/Arayuz.cs(11,16): error CS0246: The type or namespace name `Direksiyon’ could not be found. Are you missing a using directive or an assembly reference?

    sanırım direksiyon referansı istiyor bunu nasıl çözebilirim?

    • yasirkula dedi ki:

      Projenizde Direksiyon adında bir script yok diyor. SteeringWheel scriptinin ismini (ve içindeki class’ın ismini) Direksiyon yaparsanız sorun çözülür. Veya scriptte Direksiyon yazan yerleri SteeringWheel olarak da değiştirebilirsiniz.

  67. ahmetadmob dedi ki:

    arayüz scriptti c# ,direksiyon ise java bu yüzden olmuyor olabilir mi?

  68. mehmet dedi ki:

    merhaba ben indirdim ancak anahtara basıyorum atraba gitmiyiyor pedala basıp reset diyince gitmeye baslıyor lütfen yardım edermisin

    • yasirkula dedi ki:

      Anahtara basınca motorun çalışması için bir iki saniye beklemeniz lazım. Sonrasında pedal işe yaramalı.

      • mehmet dedi ki:

        ama oyle olmuyor 20-25 saniye bekledim gene gitmedi bende dediğim gibi pedala basılyken reset diyiyyorum gitmeye baslıyor bir tekrar yuklemeyi denim olursa haber veririm

      • mehmet dedi ki:

        gene aynı şey oldu unity son sürüm bunla bir alakası olabilirmi

      • mehmet dedi ki:

        unity 4.6 sürümünü indirdim ve oldu ama bir isteğim olacak fren tuşuna basınca arabanın geri gitmesini nasıl yapabilirim?

      • yasirkula dedi ki:

        FixedUpdate’te “if( v < 0 )"da drag'i 0, tekerlerin motorTorque'unu -motorGucu ve tekerlerin brakeTorque'unu da 0 yapmayı deneyebilirsiniz. Olur mu kesin birşey diyemiyorum şu anda.

      • mehmet dedi ki:

        dragı 0 yaptım ancak diğer dediklerinizi bulamadım tam olarak hangi satırdalar?

      • yasirkula dedi ki:

        CTRL+F ile motorTorque ve brakeTorque’u aratınca karşınıza çıkar.

  69. viols dedi ki:

    yasir abi bu infinite road örneğini game maker da nasıl yapabiliriz ? bir örnek verebilir misin ?

  70. Batuhan dedi ki:

    Hocam ben androide çıkaracağım oyunda dünya sıralamasını nasıl yapabilirim?

    • yasirkula dedi ki:

      Bence en kolay yolu Google Play Services’ın Unity pluginini kullanmanız. Orada leaderboards var, aradığınız şey o. Daha uğraştırıcı bir yolu ise; kendinizin bir veritabanı oluşturup bu veritabanıyla çeşitli kütüphaneler aracılığıyla veri alışverişi yapmanız.

  71. merhaba yasir abi projeyi incelemek için indirdim unity 5 te açacaktım unity uyarladı unity 5 e oyunu açtım anahtara bastım araba çalıştı ama gaza basınca ileri gitmiyor ne yapmam lazım?

    • yasirkula dedi ki:

      Arabadaki component’lerdeki tüm değişkenlerin değerini düzgünce alıp almadığını kontrol edin, belki bazı değişkenler değerini almamıştır.

  72. Nihat Yıldız dedi ki:

    Hocam elinize sağlık projeniz gayet başarılı hoş ama ben arabanın prefabını başka bir scenede kullanınca terrainin vb objelerin içinden sanki collider yokmuş gibi geçiyor bunun için ne yapmam gerek ? yani bu prefabı diğer scenelerde kullanınca araç collider yokmuş gibi düşmesin

    • yasirkula dedi ki:

      Ben projedeki sahneyi açıp yeni bir terrain oluşturdum ve arabayı bunun üzerine doğru sürdüm. Araba terrain’in içinden geçmedi nedense bende. Sizde neden öyle oldu anlayamadım şimdi.

  73. $Faruk$ dedi ki:

    Abi ben top oyunu diyelimki bir şeye temas edince diger bolume gitsin onu nasil yapicam

    • yasirkula dedi ki:

      Temas için OnCollisionEnter veya OnTriggerEnter fonksiyonu kullanacaksınız. Başka bölüme gitmek için ise: Application.LoadLevel( “LevelAdı” );

  74. ahmet debelemez dedi ki:

    hocam gaz pedalı fren pedalı çalışmıyor nedendir.

    • yasirkula dedi ki:

      Arabada bir component’in bir değişkeninin değerini vermeyi unutmuş olabilirim. Mümkünse arabadan başlayarak sahnedeki önemli objelerin component’lerinde “Missing” birşey olmadığından emin olun. Eğer konsola hata mesajı geliyorsa ona çift tıklayarak daha rahat hata ayıklayabilirsiniz.

  75. Unity dedi ki:

    Yasir hocam araba yolun dışına çıkmasın diye box colider koyuyoruz o zamanda çarpınca sürtünce takılıp kalıyor onu nasıl yapıyorlar acaba araç çarpsa da çarpmış olmuyor da yumuşak bişekilde kayıp düzeliyor.Görünmeyen bir engel ekliyorlar galiba.Whell control olmayan objelerde mathf.clamp ile hallediliyor ama wheel controllü araç için çare bulamadım.Önerebilceğiniz bir yöntem varmı acaba?

    • yasirkula dedi ki:

      Güzel bir soru, ben de düşündüm ama aklımda adam akıllı bir çözüm yolu yok. Eğer siz birşeyler bulursanız lütfen paylaşın 🙂

      • Unity dedi ki:

        Nasıl yapıldığını buldum ama yapabilmiş değilim daha:)Şöyle yapılmalı bariyerlere herhangi bir obje ekleme sözkonusu değil aracın kontrol scriptinde halledilmeli mesela bizim için yolun en sağı 5,2 en solu -5,2 diyelim aracın position xi en sağa yani 5,0a geldiğinde UI dan sağ buton false yapılacak taa ki sol butona basılana kadar bunun için bir scriptten başka scriptlere ulaşmayı iyi bilmek gerek bu konu biraz karışık ama çözeceğim tamamen çözünce yine yazarım

  76. ercan demir dedi ki:

    Dostum senin projenden kendi projeme senin yol prefabını ve yol scriptini kendi projeme import ettim sonra yol scriptini kameraya attım şöyle bir hata verdi :

    NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
    YolScript.Update () (at Assets/YolScript.cs:40)

    40. satırdaki kodda bu:

    float bastakiYolZ = yollar[bastakiYol].position.z;

    yardım edebilirmisin

  77. ercan demir dedi ki:

    Dostum yolu halettim ancak sahnede yol prefabı gözükmüyor ama oyunu baslatınca gözüküyor nasıl görebilirim bu yolu yerini değiştirmek istiyorum

    • yasirkula dedi ki:

      Yol objeleri oyun başlayınca dinamik olarak oluşturuluyor. Konumları üzerinde ayar yapmak için YolScript’te değişiklik yapmanız lazım.

  78. Mucahit dedi ki:

    Asset storeden indirdigimiz ucretsiz karakterler telif hakki olur mu

    • yasirkula dedi ki:

      Kesin bilgim yok. Model ile beraber Readme gibi bir dosya geliyorsa oradaki talimatları okuyun, yoksa bence model oyunlarınızda kullanılabilir.

  79. Mucahit dedi ki:

    Eyvallah abi dersler icin Allah razi olsun

  80. Mucahit dedi ki:

    Selâmün aleykum abi bi sorum olucakti karakterimiz saga veya sola hareket etmesi icin guc uyguladigimizda elimi yon tuslarindan cektikcen sonra azda olsa bi kayma oluyo onu nasil duzeltebiliriz

  81. Mucahit dedi ki:

    Eyvallah abi

  82. Mucahit dedi ki:

    Sahneler arasi geciste yani 2.sahne acildiginda sahne karanlik oluyo light olmasina ragmen sebebi nedir

    • yasirkula dedi ki:

      Eğer build alıp test ederken bu sıkıntı olmuyorsa bu Unity’nin bug’ıdır. Çözmek için her iki sahnede de Window-Lighting’de alttaki Build butonuna tıklamanız lazım.

  83. Mucahit dedi ki:

    Eyvallah abi oldu

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s