Game Maker İçin 2 Örnek (Orijinal Örnekler)

Posted: 01 Mayıs 2011 by yasirkula in Diğer Dersler, Game Maker, Oyun Tasarımı
Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Hoşgeldiniz, bu konuda sizlerle kendi yapımım olan 2 örneği paylaşacağım. Örneklerden biri Taş-Kağıt-Makas oyunu olmakla beraber ikinci örnek ise Matrix – Aşağı Kayan Rakamlar örneği. İkinci örneğin yapısını incelemeniz için yaptım, yoksa tek başına bir şey ifade etmiyor. Örnekleri görmek için yazının devamını okuyabilirsiniz…

Taş – Kağıt – Makas Oyunu (Tek Tuşla Türkçe-İngilizce Dil Değişimi Sistemimizi Kullanmaktadır.)

İndirme Linki

https://www.box.com/s/20b7672c9ef7ef5b6b16

 

Matrix Kayan Rakamlar Örneği

İndirme Linki

https://www.box.com/s/a6f83e89994b6ce72f42

Umarım örnekler yardımcı olur, üzerlerinde epey uğraşım var. Daha başka örneklerle görüşmek üzere, hoşçakalın!

Yorumlar
  1. Yunus Biro diyor ki:

    Çok güzel örnekler olmuş, paylaşım için teşekkürler. Eline sağlık.

  2. SnipeR95 diyor ki:

    tas kağıt makas oyununu birazcık anlatırmısın nası yaptığını 😀

  3. yasirkula diyor ki:

    Nasıl yaptığımı anlatamam ama .gmk dosyasına bakıp anlarsın bence, algoritması basit sayılır 🙂

  4. Mahmut diyor ki:

    Game maker örnek arşivimi indirebilirsiniz 100’den fazla örnek vardır;
    http://oyun-programlama.com/Thread/41601-Game-Maker-100-den-fazla-OErnek-Ar-ivi/

  5. ahmet diyor ki:

    Hocam merhabalar bir sorum olacaktı.Ben şunu yapmak istiyorum oyundaki karektere yürüme koşma ve dönme hareketlerini verdim.Bunlar tamam ben şunu yapmak istiyorum bir koltuk yaptım ve karekter koltuğun yanına geldiğinde otursun. ben şöyle bir kod yazdım ama bunu çarptığı zaman yapıyor sonra bitiyor.Benim istediğim koltuğun yanına geldiğinde otursun ileri tuşuna basınca kalkıp yürümeye devam etsin.İleri tuşuna basılmayana kadar oturmaya devam etsin.Yardımlarınız için şimdiden teşekürler.

    function OnCollisionEnter(collide:Collision)
    {
    if(collide.gameObject.tag==”Player”)
    {
    animator.Play(“TAKE”,-1,0f);//Take animator controllerdeki animasyon adı
    }

    }

    • yasirkula diyor ki:

      Koltuğa büyükçe bir collider daha verip bu collider’ı Is Trigger olarak işaretleyebilirsiniz. Ardından şöyle yazmanız yeter oturmak için:

      function OnTriggerEnter(collide:Collider)
      {
      if(collide.gameObject.tag==”Player”)
      {
      animator.Play(“TAKE”,-1,0f);//Take animator controllerdeki animasyon adı
      }
      }

      • ahmet diyor ki:

        Hocam ellerinize sağlık teşekürler.Ama bir problem daha var bu karekter collider çarpıp oturduktan sonra artık yürüme,koşma ve dönme hareketleri işlemiyor oturup kalıyor onu nasıl halledebilirim.(animator controller kısmı şöyle: 1.–walk animasyonu var 2.–idle 3.–run var bunlardan idle ve walk arasına “make transaction” yaptım iki yönlü ardından walk ve run arasında yaptım iki yönlü en son dönme için ise idle’ye blend tree yaptım ve dönmeleri burda tanımladım bunlarrın arasına paremetreler verdim.Acaba oturma animasyonunu yanlış yeremi koydum hata ondan çözemedim yardım edebilirmisiniz.Teşekürler )

  6. ahmet diyor ki:

    Hocam şu probleme bakma imkanınız varmı.Teşekürler.

  7. Burak diyor ki:

    Hocam taş kağit makasi siz windows için yapmişsiniz bunu androide nasil dönüştürürüz

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s