Arkaplan Resmini Değiştirme (Game Maker)

Yayınlandı: 12 Ağustos 2010 yasirkula tarafından Diğer Dersler, Game Maker, Grafik - Sprite, Paint.Net içinde
Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Arkaplan Resmini Değiştirme

Merhaba, dersimize hoş geldiniz. Bu derste Game Maker programındaki bir süre sonra sıkıcı olabilen arkaplan resmini dilediğimiz gibi değiştirmeyi öğreneceğiz. Sizi sıkmadan hemen derse geçiyorum.

Başlıyoruz

İlk önce Game Maker programını açın. Sonra sağdaki “Tutorial” kutucuğunun sağ altındaki “Hide” butonuna basarak o kutucuğu kapatın. Ardından yapmanız gereken şey de Paint.Net çizim editörünü açmak(Windows Paint’in çok ama çok daha gelişmiş versiyonu, internetten aratınca resmi sitesinde ücretsiz olarak tam sürümünü bulabilirsiniz. Bizim de kesinlikle tavsiye ettiğimiz ve her türlü grafikte kullandığımız programdır kendisi :D).

Sonrasında Game Maker tam ekranken Print Screen tuşuna basın ve Paint.Net’te Edit-Paste (Düzen-Yapıştır) tıklayın. Gelecek olan soruya “Expand Canvas” butonuna tıklayarak cevap verin. Böylece resim aynen Paint.Net ekranına aktarıldı.

İlk Adımlar

Öncelikle yapmanız gereken ekranın solundaki “Tools” panelinden “Rectangle Select” butonuna tıklamak (). Eğer “Tools” paneli ekranınızda yoksa 1 kere F5 tuşuna basın. “Rectangle Select” e bastıktan sonra ekranda sadece Game Maker arkaplanını içine alacak şekilde, alttaki gibi bir dikdörtgen çizin (Dikdörtgenin kenarları şekildeki gibi kırmızı olmayacaktır. Ben resimde seçilen yeri belli etmek için sonradan kırmızı kenarlı bir dikdörtgen çizdim.). Ardından resimde sol altta işaretlemiş olduğum yerdeki değerlere bakın.

Arkaplanın Ebatlarını Bulma

Bu değer bende resimde de belirttiğim üzere 1204 X 655 çıktı. Burada biraz pratikliğinizi konuşturmalısınız. Biz bu resmi seçerken resim çok büyük olduğundan istenilen yeri tam olarak dikdörtgen içine alamayız. Çok az da olsa istenilen alanı taşırırız veya daha az bir yeri seçeriz. Bu nedenle bende çıkan 1204 değeri gibi sonu 0 veya 5 ile bitmeyen bir değer alırız. Burada yapmanız gereken bu değerleri sonu 0 veya 5 ile biten bir değere döndürmektir.

Şimdi şunu belirteyim, burada 1. değer genelde 1205,1210,1220 gibi bir şey olmaz. Sebebi yok, olmaz işte. Bu yüzden 1204 değerini biz 1200 değerine döndürüyoruz kafamızdan. Ardından da 655 değerine bakıyoruz. Buradaki husus da şu ki 2. değer 655 gibi karışık bir değer alabilir. Ancak sonu yine de 0 veya 5 ile bitmelidir. Bunun da açıklaması yok. Bu yüzden 655 değerine dokunmuyoruz.

Arkaplanda Duracak Olan Resmimizi Ayarlamak

Evet, şimdi arkaplan resminin boyutunu öğrendik, sırada ise çok kolay bir aşama kaldı. İstediğimiz bir resmi bu boyutlara küçültmek veya büyültmek (Ancak dikkat edin, resim büyütmek için çok küçük olmamalı ve resimlerin en,boy oranı bizim bulduğumuz değerlerin oranına yakın, hatta mümkünse aynı oranda olmalı. Yoksa orijinal resim hiç istemediğiniz kadar bozuk çıkabilir.), ya da kendi arkaplanınızı yapmak. Mesela resimdeki arkaplan tamamen bana aittir. Ancak böyle arkaplanlar için biraz deneyim gereklidir (Ve Paint.Net programı ile yapılmıştır. Bunun gibi pek çok arkaplan daha yaptım. İsterseniz size de yapabilirim.). Bunun yerine eğer kendi arkaplanınızı yapacaksanız illa resim olmasına da gerek yok.

A) Kendi Resmimizi Arkaplan Yapmak

Önce sol üstten “New” butonuna tıklayın () ve belirlediğimiz ebatlarda (Bende 1200 X 655 çıkan ebatlar) yeni bir sayfa oluşturun. Sayfayı “Paint Bucket” aracıyla () dilediğiniz bir renge boyayın. “Tools” panelinden “Text” butonuna tıklayın () ve arkaplanını belirlediğiniz ekrana üstten dilediğiniz bir fontu seçip soldaki renk panelinden de istediğiniz rengi seçip ekranın ortasına tıklayın. Tıkladığınız yerde yazı yazmaya başlayacak. Buraya isminizi, oyun grubunuzu (Eğer varsa) veya istediğiniz herhangi bir şeyi yazabilirsiniz, yeterki sade ve beğeneceğiniz bir şey olsun. Ardından yapmanız gereken File-Save As (Dosya-Farklı Kaydet) yolunu izlemek. Açılacak olan ekranda Game Maker’ın yüklü olduğu klasörü açın. Sonra alttan kaydedilecek dosya türünü BMP seçin. Dosya ismini de “back” (Tırnaksız) koyun ve “Kaydet” butonuna tıklayın.

B) Hazır Resim Kullanmak

Eğer elinizde güzel bulduğunuz bir resim varsa ve bunu kullanmak istiyorsanız öncelikle resim kesinlikle yapacağımız arkaplanın boyutlarından çok küçük olmasın. Aksi halde resim çok bozuk çıkar. Önceden de belirttiğim gibi resmin en boy oranı arkaplanın en boy oranına yakın, mümkünse eşit olmalı. Bunlara uygun bir resim bulduğunuzu varsayıyorum. Yapmamız gereken şey basit. Paint.Net’i açın ve yukarıdan “Open” butonuna basın () ve arkaplana koymayı düşündüğünüz resmi seçerek açın. Karşınıza gelecek soruya “Expand Canvas” cevabını verin. Şimdi yapmanız gereken Image-Resize (Resim-Yeniden Boyutlandır) yolunu izlemek. Açılan pencerede “Resampling” seçeneğini “Best Quality” seçin, böylece resmimiz en iyi kalitede boyutlandırılacaktır. Ardından “By Absolute Size” seçeneğinin seçili olduğundan emin olun. “Maintain Aspect Ratio” seçeneğinin başındaki tiki kaldırın. Bu sayede değerlerin birini girerken program otomatikman diğerini aynı oranda değiştirmeyecek. Orada “Width” ve “Height” yazan yerlere sırasıyla hesapladığınız arkaplanın boyutlarını girin ve “OK” butonuna basın (Bende 1200 X 655 idi, yani ben Width=1200, Height=655 yaptım.). Artık işlem tamamlandı, geriye sadece dosyayı kaydetmek kaldı. Bunun için File-Save As yolunu izleyin ve Game Maker’ın yüklü olduğu klasöre giderek “back” (Tırnaksız) isminde ve BMP türünde resminizi kaydedin.

Ve Bitirdik

Artık yeni arkaplanınıza hoş geldin diyebilirsiniz. Ama önce eğer açık Game Maker varsa hepsini kapatın ve tekrar Game Maker’ı açın. Böylece arkaplana tam oturmuş yeni arkaplanınızın tadını çıkarabilirsiniz. Umarım yazım faydalı olmuştur, bir dahaki derslerde görüşmek üzere 😀

yorum
  1. Sniper95 dedi ki:

    Güzel Paylaşım İşime Yaradı … 😉

  2. Douperonspupe dedi ki:

    Bu anlamlı değildir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s