Unity Çerez Ders: Kameranın Yatay Görüş Alanını Sabitlemek

Yayınlandı: 12 Eylül 2020 yasirkula tarafından Oyun Tasarımı, UNITY 3D içinde

Merhabalar,

Unity‘de varsayılan olarak kameranın dikey görüş alanı sabittir. Yani mevcut çözünürlükte ekranın alt ve üst kenarlarında hangi objeleri görüyorsanız, diğer tüm çözünürlüklerde de o objeleri aynı yerlerinde görürsünüz. Kameranın dikey görüş alanı sabit olduğu için haliyle yatay görüş alanı çözünürlükle beraber değişir. Mesela bir objeyi ekranın tam sol kenarında kalacak şekilde özene bezene yerleştirirsiniz ama bir bakarsınız ki diğer ekran çözünürlüklerinde obje hiç gözükmüyor ya da ekranın sol kenarından çok uzakta kalıyor.

Bu duruma müdahale edebilmek için, ekranın dikey değil de yatay görüş alanının sabit kalmasını sağlayan script’imi paylaşacağım:

Yapmanız gereken, projenizde HorizontalCamera adında yeni bir C# script oluşturmak ve script’in içeriğini şuradaki kodla değiştirmek: https://gist.github.com/yasirkula/a0df635b24b2e4503090c148567392fd

Ardından script’i kamera objenize component olarak verip Field of View veya Orthographic Size değerlerini kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Sonraki derste görüşmek üzere!

Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.