Unity Çerez Ders: Project Panelindeki Tüm Açık Klasörleri Otomatik Olarak Kapatmak

Yayınlandı: 09 Eylül 2020 yasirkula tarafından Oyun Tasarımı, UNITY 3D içinde

Tekrardan merhabalar,

Birkaç gün boyunca, Unity için çerez kıvamında çok kısa dersler paylaşacağım. Bu ilk derste, Project panelindeki açık olan (solundaki ok genişletilmiş olan) tüm klasörleri otomatik olarak kapatmaya yarayan editör script’imi paylaşacağım.

Özellikle büyük projelerde, Project panelinde çok fazla klasör açık iken istediğim klasörü bulmak çok vaktimi alabiliyor. Bu durumda, yazdığım script ile tüm klasörleri kapatarak dosya kalabalığına son veriyor ve istediğim klasörü daha hızlı bir şekilde bulabiliyorum:

Yapmanız gereken, projenizin Editor klasöründe (bu klasör yoksa oluşturun) EditorCollapseAll adında yeni bir C# script oluşturmak ve script’in içeriğini şuradaki kodla değiştirmek: https://gist.github.com/yasirkula/0b541b0865eba11b55518ead45fba8fc

Ardından Project veya Hierarchy panellerinde herhangi bir yere sağ tıklayıp Collapse All demeniz yeterli. İsterseniz Inspector‘da herhangi bir component’e sağ tıklayıp Collapse All diyerek de tüm Component’leri simge durumuna küçültebilirsiniz.

EKSTRA: Project panelinde tek bir klasörün içindeki tüm açık klasörleri kapatmak istiyorsanız, Alt tuşuna basılı tutarken klasörün solundaki oka tıklayabilirsiniz.

Sonraki derste görüşmek üzere!

Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.