Unity Inspector İyileştirmeleri

Yayınlandı: 28 Ekim 2019 yasirkula tarafından UNITY 3D içinde

Merhabalar,

Bu yazıda kendi yazdığım bir Unity plugin’ini paylaşacağım: Inspect+. Bu plugin ile, Inspector kullanıcı deneyiminizi biraz daha iyileştirmeyi amaçladım. Bu iyileştirmelerden bahsedecek olursam:

  • Bir objenin Inspector’unu yeni bir sekmede veya pencerede açmak
  • Inspector’daki değişkenlerin değerini sağ tıklayarak kopyala&yapıştır yapmak
  • Gelişmiş Debug modu ile static ve Dictionary vs. dahil her değişkenin değerini Inspector’dan görebilmek

İndirme linki (unitypackage): https://github.com/yasirkula/UnityInspectPlus/releases

Detaylar için yazının devamını okuyabilirsiniz…

  • Inspect+ penceresini açmanın birden çok yolu bulunmakta:
    • Project veya Hierarchy panellerindeki objelere sağ tıklayıp Inspect+ menüsünü kullanmak (New Tab ile obje yeni bir sekmede açılırken, New Window ile yeni bir pencerede açılır)
    • Inspector’da materyal veya GameObject gibi bir değer tutan değişkenlere sağ tıklamak
    • Inspector’daki bir component’in ismine sağ tıklamak
    • Window/Inspect+/New Window butonuna tıklamak
  • Geçmişteki (history) bir objeye sağ tıklayarak onu favoriler listesine ekleyebilirsiniz
  • Sürükle-bırak yolu ile objeleri Hierarchy veya Project’ten geçmiş ve favorilere hızlıca ekleyebilirsiniz
  • Geçmiş ve favorilerin ikonlarına tıklayarak o listelerdeki objeleri hızlıca seçebilirsiniz
  • Inspector’daki değişkenlere sağ tıklayarak değerlerini kopyala&yapıştır yapabilirsiniz (bazı değişkenler SerializedProperty denilen sistem ile çizilmemekte, bu değişkenlerde kopyala&yapıştır maalesef mümkün değil)
  • Hierarchy panelindeki bir objeye sağ tıklayıp Copy Complete Hierarchy seçeneğini seçerek, o objeyi ve tercihe bağlı olarak child objelerini kopyalayabilirsiniz. Ardından bu obje(ler)i başka bir Unity projesine yapıştırabilirsiniz. İki Unity projesinin sürümü aynı olmak zorunda da değil. Ancak kopyalanan objelerin kullandıkları asset’lerin hepsi diğer Unity projesinde mevcut değilse, o asset’lerin referansları yapıştırma esnasında null’a dönüşür
  • Inspect+ sekmesine sağ tıklayarak Debug moduna geçiş yapabilirsiniz: bu modda objenin static, readonly vs. dahil tüm değişkenlerinin değerini görebilirsiniz ama düzenleme yapamazsınız
  • Hierarchy panelindeki bir objeye sağ tıklayıp Isolated Hierarchy seçeneğini seçerek, sadece o objenin child’larının listelendiği izole bir Hierarchy penceresi açabilirsiniz
  • Bir klasörü Inspect+ penceresinde açarsanız, sadece o klasörün içeriğinin gözüktüğü izole bir Project penceresine sahip olursunuz
  • Window/Inspect+/Paste Bin ile Paste Bin penceresini açabilirsiniz. Inspect+ ile kopyaladığınız tüm değişkenler ve objeler, bu pencerede listelenir. Burada listelenen değerler, bilgisayarınızdaki tüm Unity projeleri arasında ortaktır, yani A projesindeki bir değişkeni kopyaladığınızda, bu değer B projesine de yapıştırılabilir (iki projede de Inspect+’ın aynı sürümünün yüklü olması lazım). Paste Bin penceresindeki bir değeri hızlıca bir değişkene yapıştırmak için, ilgili değişkene, materyale veya Component’e sağ tıklayıp Paste Values From Bin seçeneğini seçebilirsiniz
  • Window/Inspect+/Diff Window ile Diff penceresini açabilirsiniz. Bu pencerede, 2 objenin hangi değişkenlerinin birbirinden farklı olduğunu görebilirsiniz (iki GameObject’in farklarına bakarken, bu GameObject’lerin child’larının farkları gözükmez)

Sonraki derslerde görüşmek üzere!

Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.