Unity Oyun İçi Inspector ve Hierarchy

Yayınlandı: 22 Ekim 2017 yasirkula tarafından Oyun Tasarımı, UNITY 3D içinde
Etiketler:, , , , , , , , , ,

Hepinize merhabalar,

Bu kısa yazıda sizlerle, yakın zamanda Unity 3D için yazmış olduğum bir plugini paylaşacağım: oyun esnasında çalışabilen Inspector ve Hierarchy panelleri. Hierarchy paneli vasıtasıyla, build almış olduğunuz oyununuzda oyun esnasında obje hiyerarşinizi görebilir ve Inspector paneli vasıtasıyla da seçili bir objenin sahip olduğu component’leri görebilir, değişkenlerinin değerlerini inceleyebilir veya dinamik olarak değiştirebilirsiniz. Özellikle bazen oyunlarınızı debug ederken işinize yarayabileceğini düşünüyorum.

Link: https://github.com/yasirkula/UnityRuntimeInspector/raw/master/RuntimeInspector.unitypackage

Unitypackage‘ı projenize import ettikten sonra RuntimeHierarchy ve RuntimeInspector prefab’larından istediklerinizi sahnenizdeki bir canvas‘ın içine sürükle-bırak yapabilirsiniz. Sonrasında RuntimeHierarchy’nin Connected Inspector değişkenine değer olarak sahnenizdeki RuntimeInspector objesini ve RuntimeInspector’un Connected Hierarchy değişkenine değer olarak da sahnenizdeki RuntimeHierarchy’i sürükle-bırak yaptınız mı tamamdır. Eğer dilerseniz RuntimeInspector’un Inspect(object obj) fonksiyonu vasıtasıyla istediğiniz herhangi bir objeyi de RuntimeInspector’da gözetleyebilirsiniz.

Sonraki yazımızda görüşmek üzere!

yorum
  1. Erkin Yağcı dedi ki:

    Yasir Hocam Selamlar,

    Benim bir sorum olacak. Şu an Unity ile bir uygulama geliştiriyorum. Eşim yoga hocası ve ders hazırlığı yapması için yoga pozlarından oluşan basit resimleri dizerek bir sekans hazırlaması gerekiyor. İşin temel kısmını hallettim. Yaklaşık 100 yoga hareketinden oluşan scrollable bir liste yaptım. Bunun yanına da bu resimlerden istediğini sürükleyip bırakabileceği yaklaşık 40 boş hücreden oluşan bir scrollable list yaptım.

    Şu an için sürükleyip bırakarak istediği sekansı oluşturabiliyor. Sürüklediği resimler boş hücrenin child’ı olan bir resim olarak oluşuyor. Benim derdim hem bu yeni oluşan listenin screenshotını bir düğme ile almak hem de bu oluşturulan resimli listeyi kaydetmek ve geri çağırabilmek. Yaklaşık bir haftadır bakmadığım yer kalmadı en son size sorayım dedim. Yardımcı olursanız sevinirim.

    • yasirkula dedi ki:

      Her bir yoga hareketinin ID isminde unique bir id’si var diyelim. Bu yoga hareketlerinin de YogaHareketi[] isimli bir array’de tutulduğunu varsayalım. Bu durumda save-load işlemlerini en basitinden şuna benzer bir şekilde yapabilirsiniz:

      public void Kaydet( YogaHareketi[] hareketler )
      {
      string kayitTxt = “”;
      for( int i = 0; i < hareketler.Length; i++ )
      {
      kayitTxt += hareketler[i].ID;
      if( i 0 )
      {
      string[] hareketler = kayitTxt.Split( ‘,’ );
      if( hareketler.Length > 0 )
      {
      YogaHareketi[] sonuc = new YogaHareketi[hareketler.Length];
      for( int i = 0; i < hareketler.Length; i++ )
      sonuc[i] = IDdenYogaHareketiCek( hareketler[i] )

      return sonuc;
      }
      }

      return new YogaHareketi[0];
      }

      Listenin screenshot'ını almak kısmında şu anda ben de tıkandım; bu liste normalde tüm ekrana sığmadığı ve bir scrollrect'in içinde yer aldığı için bunda bir takım ciddi kurnazlıklar yapmak gerekecek gibi.

      • Erkin Yağcı dedi ki:

        Yasir Hocam, çok teşekkürler, deneyip sonucu bildereceğim.

  2. Erkin Yağcı dedi ki:

    Hocam selam, yahoo posta hesabınıza dün bir email attım. Bakma şansınız oldu mu acaba?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s