Unity 3D – Script Editörü Olarak Notepad++ Kullanmak

Yayınlandı: 01 Ağustos 2012 yasirkula tarafından Oyun Tasarımı, UNITY 3D içinde

BİLGİLENDİRME: Artık Visual Studio kullanıyorum.

Hepinize merhaba,

Bu derste Unity’nin son sürümleriyle gelen ve çok yavaş olan script editörü Mono Develop’u, onun tam aksine gerçekten çok hızlı ve kompakt bir yapıya sahip Notepad++ programıyla değiştirmeyi göstereceğim. Bu ders tamamen bana ait değil ancak bildiğim kadarıyla böyle bir Türkçe ders yok çünkü bu dersi tamamen İngilizce bir kaynaktan faydalanarak hazırladım ve kendim eklemeler yaptım.

Bu derste elbette ki sadece Notepad++’ya geçiş yapmakla kalmayacak, ayrıca script yazarken bize olabildiğince faydalı olması için onun tüm imkânlarından faydalanmaya çalışacağız. Bunlar:

1- Script yazarken UnityScript terimlerinin (GameObject, Update vb. yüzlerce terim) farklı renkle gözükmesi

2- Scriptte bir hata olunca, hataya Unity Debug konsolundan tıklayınca Notepad++’nın otomatik olarak hatanın olduğu satıra zıplaması

İngilizce kaynak: http://forum.unity3d.com/threads/45163-Replacing-UniSciTE-with-Notepad

Derse başlamadan önce; bu işlemleri kendim uyguladıktan sonra programdan çektiğim bir resmi paylaşayım:

Evet, hazırsanız başlayalım 🙂

NOT1: Bu ders Notepad++’nın 6.1.5 ve Unity’nin 3.5.4f1 sürümleri üzerinde (01.08.2012 tarihli en güncel sürümleri) denenmiş ve sorunsuz bir şekilde çalıştırılmıştır. Özellikle Notepad++’nızın son sürümünün sisteminizde yüklü olması çok önemli çünkü eski sürümlerinde bu işlemler çalışmayabilir.

NOT2: Sizin Notepad++ arayüzünüz farklı olabilir. Bunun sebebi benim farklı bir tema seçmem. Siz de isterseniz “Ayarlar – Stil Yapılandırıcı…” yolunu izleyerek açılan pencereden üstten kendinize göre bir tema seçebilirsiniz.

Notepad++’yı yükledikten sonra onu Unity’nin varsayılan script editörü yapmak için Unity’de “Edit – Preferences… – External Tools – External Script Editor” yolunu izleyip “Browse…” seçeneği ile Notepad++’yı yüklü olduğu yerden (C:\Program Files (x86)\Notepad++\) seçin. Artık bu işlem tamamlandı.

1- Script Yazarken Unityscript Terimlerinin Belirtilmesi

C:\Users\**Kullanıcı Adı**\AppData\Roaming\Notepad++” konumunu açın (AppData gizli klasördür.). Oradaki “langs.xml” dosyasını şu linkteki aynı isimli dosyayla değiştirin (Bu linkteki arşivi 2. özellik için de kullanacaksınız.):

https://www.box.com/s/2d22efe051f66122ec7a (Alternatif link)

Böylece artık özel terimler farklı renkte gözükecektir. Bunu bir UnityScript (JavaScript) ya da C# dosyası açarak test edebilirsiniz.

2- Hataya Tıklayınca Hatanın Olduğu Satıra Zıplamak

Bunun için bir önceki linkte indirdiğiniz arşivdeki 2. klasörü bir yere çıkartın. Ardından içindeki “wrapper.ini” dosyasını açın ve oradaki “Application=” kısmına Notepad++’nın yüklü olduğu konumu yazın (Eğer farklı bir yere yüklemişseniz.) ve kaydedin. Ardından 2 dosyayı da kopyalayıp “C:\Program Files (x86)\Unity\MonoDevelop\bin” konumuna yapıştırın (Eğer MonoDevelop ve(ya) bin klasörleri sizde yoksa kendiniz oluşturun.).

Son olarak Unity’i açın ve Unity’nin varsayılan script editörünü tekrar MonoDevelop yapın. Böylece artık bir hataya tıkladığınızda sanacağınızın aksine Mono Develop değil Notepad++ açılacak ve ilgili hatanın olduğu satıra zıplayacak.

Umarım ders faydalı olmuştur, başka derslerde görüşmek üzere!

Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.