Ziyaretçi Defteri

Hepinize selamlar. Buradan sitemiz hakkında yorumlarınızı, isteklerinizi, rahatsız edici bulduğunuz şeyleri veya sitemiz hakkında herhangi bir paylaşımınızı belirtebilirsiniz. Burada belirteceğiniz şeyler benim için çok önemli olup sitenin gelişiminde önemli bir etkisi olacaktır. Ayrıca burada siteyle alakası olmasa bile görüşlerinizi, dileklerinizi paylaşabilirsiniz. Şimdiden teşekkürler.

yorum
  1. Yasin dedi ki:

    Hocam merhaba reklam kısmında yorum yapamadığım için burdan yazıyorum. Bu şekilde bir sorun alıyorum ne yapmalıyım?

    Coroutine couldn’t be started because the the game object ‘ReklamGecis’ is inactive!
    UnityEngine.MonoBehaviour:StartCoroutine(IEnumerator)
    ReklamInterstitial:reklamıGöster() (at Assets/Scripts/ReklamInterstitial.cs:28)
    UnityEngine.EventSystems.EventSystem:Update()

    • yasirkula dedi ki:

      ReklamGecis objesi inaktif diyor, objenin aktif olması lazım.

      • Yasin dedi ki:

        Obje aktif zaten hocam. sahnede

      • yasirkula dedi ki:

        Hata mesajı aktif değil diyor, On Click’e yanlış bir objeyi vermiş olabilirsiniz. Ayrıca objenin sahnede olmasına ilaveten hem objenin, hem objenin tüm parent’larının aktif olması lazım, yani Inspector’da ismin solundaki tikin işaretli olması lazım.

      • Yasin dedi ki:

        objeyi silip aynısından tekrar oluşturdum düzeldi. Çok ilginiç gerçekten. Dediğiniz gibi objenin herşeyi aktif ismi tikliydi bug oldu heralde 🙂 Çok teşekkürler hocam.

  2. user dedi ki:

    Hocam tekrardan merhaba bi konuda çok yardımınıza ihtiyacım var ben araba yarışı yapmak istiyorum kendi arabamın kodlamasını yaptım rakip arabayı da toplama kodlarla hareket ettirmeyi başardım zorlada olsa woypoint yöntemi ile ama şöyle bi sıkıntım var araba ile yolda giderken yoldan çıkarttığım zamn gidiyo duvara zorluyo yani kendini geri çekip yoluna geri girmiyo veya ters döndüğü zman alıyo başını ters yöne doğru gidiyo bir sonraki woypoint noktasına gitmiyo önünde ilk hangisi varsa ona gidiyo bu konuda çok araştırma yapıyorum bir haftadır nerdeyse uyku uyumuyorum sitresten kafayı taktım yabancı kaynakları çevirden bakabildim kadar baktım yok bi türlü yapamadım bu konuda bunu bana öğretebilecek bildiğiniz bi kaynak vsrmı veya bana yardımcı olabilirimisiniz? Bu arada unity 5 ile çalışmak zorundayım diğer sürümlerde bilgisayarlarım kasıyo o yüzden hazır assestlerden kaynak olarak yararlanamıyorum çoğu 2017 üstü sürüm istiyor 😀

    • yasirkula dedi ki:

      Araba yapay zekası konusunda tecrübem yok gibi bir şey o yüzden bu konuda pek yardımım dokunamayacak. Ancak mesela arabanın transform.position değeri 1-2 saniye boyunca hemen hiç değişmediyse (duvara zorlamak) veya bu süre zarfında araç hedef waypoint’inden uzaklaştıysa (ters yönde gitmek)(uzaklığı kıyaslarken (hedefWaypoint.transform.position - transform.position).sqrMagnitude kullanabilirsiniz) arabayı en son başarıyla geçtiği waypoint’te ve doğru yönde respawn edebilirsiniz.

  3. Yasin dedi ki:

    Hocam merhaba,
    Menü ekranında bir satın alma sistemi oluşturdum. Yapmak İstediğim, “Menu ekranında” bulunan “satın alınan itemi aktif et butonu” ile “oyun sahnesinde” bulunan objemi aktif etmek istiyorum. Fakat “Oyun sahnesindeki” objeye “Menü Sahnesinden” ulaşamıyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. İyi çalışmalar.

    • yasirkula dedi ki:

      En basitinden, aktif edilebilecek objelerin hepsini oyun sahnenizdeki bir public GameObject[] değişkende tutup hangi index’teki objenin aktif edileceği bilgisini (yani bir int değerini) menü sahnesinden oyun sahnesine ulaştırabilirsiniz. Bunun için ise public static int değişkeniniz olsun ve oyun başlamadan hemen önce buna aktif edilecek objenin index değerini verin. Referans olması için şu yazıyı (özellikle “Değişkeni static yapmak” kısmını) inceleyebilirsiniz: https://yasirkula.com/2019/07/27/unity-bir-scriptten-baska-bir-scriptteki-degiskene-ulasmak/

      • Yasin dedi ki:

        Çok teşekkür ederim. Her konuda hem tebrik, hem çokca teşekkür ediyorum hocam size. Emek verip hazırladığınız dökümanlar, bu site herşey için çok teşekkür ederim.

  4. user dedi ki:

    Hocam merhaba android için UI lerle fps control yapıyorum joystick ile control kolay oluyo fakat panel ekleyip control etmeye çalıştığım da (paneli yarım veya tam ekranı kaplayıp görünürlüğü kapattım zamn) olmuyo yani control bi garip oluyor sizin tecrübeleriniz vardır zaten bu konuda sorum şu pubg gibi tam ekran fps karekter control yapmak istiyorum yani ordaki gibi düzgün bi control yapamadım yardımcı olurmusunuz lütfen?

    • yasirkula dedi ki:

      PUBG oynamadım ama orada da joystick yok mu? Paneli ney için kullanıyorsunuz onu biraz daha açabilir misiniz?

      • user dedi ki:

        Merhaba hocam hemen açayım konuyu. Evet var joyistik sol altta olduğu gibi ileri geri sağa sola koşmak için joyistik var. Fps controller ve standart assestin içindeki joyistic.cs yi kullanıyorum hareket için. Fakat bu tarz oyunlar da silahı hareket ettirmek için yukarı aşağı saha sola karekterin bakış açısını değiştirmek için sağ baş parmağımızla kontrol ediyoruz yani birnevi bilgisayarada farenin yaptığı işi yaptırmya çalışıyoruz ya bunu tekrar hazır assesteki joyistic.cs ile aynı ileri gerideki gibi görünür bir joyistik yaptığım zamn ve vertical yerine horizontal yazıp yaptığım zamn herşey normal oluyo fakat benim istediğim onun orda görünmemesi bunun uçun o joyistiğin boyutunu büyütüp görünürlüğünü saydam yapıyorum ama bu sefer sapıtmalar oluyo joystiğin tam ortasına dokunup hareket ettirmedğim için yaptığını fark ettim bu sefer panele attım joyistik kodunu ama yine aynı şeyler yaşanıyo panelin tam ortasından tutup hareket ettirmeye çalıştığım zman normal oluyo fakat başka bi yerden tutarsam ilk önce karekter oraya dönüyo sonra istediğim yöne dönüyo. İstediğim şey karekterin bakış açısını değiştirirken görünmeyen bi joyistik ile tam ekranı kullanmak kocaman bi joyistik kontrolun(mouse kontrolu için olanın) görünmemesi zaten karektrin yürümesi ateş etmesi gibi ekranı dolduran şeyler var bide ekstradan o olmasın istiyorum şimdiden teşekkür ederim

      • user dedi ki:

        Küp oyununuzdaki küpü sağa sola aşağı yukarı hareket ettiriyoruz ya hocam aynı onun gibi bi kontrol istiyorum 😊

      • yasirkula dedi ki:

        Ben küp oyununda joystick değil Input.GetTouch ile parmaktan input aldım. Bu konuda şu dersime bakabilirsiniz: https://yasirkula.com/2013/07/17/unity-ile-androide-uygulama-gelistirmek-1-dokunmatik-ekran-entegrasyonu/

        Joystick işinizi halihazırda görüyor ama sadece görünmez olmasını istiyorsanız da dinamik konumlandırmalı joystick’ler kullanabilirsiniz. Mesela şu dersime göz atabilirsiniz: https://yasirkula.com/2016/06/17/unity-ui-dokunmatik-ekran-joystick-kullanimi-multi-touch-destekli/

      • user dedi ki:

        Tekrardan merhaba hocam istedğim şey dinamik joyistikmiş denedim gördüm fakat standart assets ile gelen joystick.cs ile bir türlü entegre ede edemedim bu konuda yardımcı olurmusunuz?

      • yasirkula dedi ki:

        Hem o asset’i kullanmadığımdan hem de diğer projelerimle uğraştığımdan bu konuda yardımcı olamayacağım.

      • user dedi ki:

        Yinede sağolun hocam

  5. Mail Maker dedi ki:

    Hocam Selamlar,
    Gerçekten bilgilendirici içerikler paylaşıyorsunuz. Fakat temanız çok göz yorucu yazı fontlarınız çok küçük. Daha flat bir tema kullanmanızı ve fontları biraz büyütmenizi öneririm.
    Ukalalık gibi algılamayın benimkisi nacizane bir tavsiye elbette tercih sizin.
    Bu arada paylaşımlar için çok teşekkürler.
    İyi günler.

    • yasirkula dedi ki:

      Geribildiriminiz için teşekkür ederim. Yakın zamanda çeşitli temalara baktım ama gözüme hoş gelen bir tema bulamadım. Güzel bir tema bulursam dediğiniz gibi temayı değiştirebilirim.

  6. byrm dedi ki:

    oyunumun admob da eBGBM değeri başlangıçta yüksekti ama sonradan çok düştü bunun sebebi nedir acaba şuan 0,75 tl bunu arttırma yöntemleri varmı

  7. Ahmet dedi ki:

    Hocam merhabalar.. Unity3d ile bir oyun yapıyorum, yaptığım oyunda karakterimin yerçekimi yokmuş gibi duvara tırmanması lazım. Bir böcek gibi düşünebilirsiniz. Bunu nasıl yapabilirim? Collider’e girince karakter 270 derece dönsün dedim tırmanıyormuş gibi gözükmesi için fakat karakter collider’e girince uçmaya başladı. Ne önerirsiniz? Elinizde bunla ilgili paylaşabilecğeiniz bir kaynak var mı teşekkürler..

    • yasirkula dedi ki:

      Physics.gravity‘nin değerini değiştirerek yerçekiminin yönünü değiştirebilirsiniz. Ancak bu tüm Rigidbody’leri etkiler. Veya sadece karakterin yerçekimini etkilemek için, Rigidbody’sinin “Use Gravity” değerini kapatıp karaktere verdiğiniz bir script’in FixedUpdate’inde AddForce fonksiyonunu kullanarak elle yerçekimi gücü uygulayabilirsiniz. Bu şekilde istediğiniz yönde yerçekimi uygulayabilirsiniz. Yerçekiminin yönünü yere değil de duvara doğru yapınca sorun düzelir mi dersiniz?

  8. H B dedi ki:

    Hocam oyunumda level sistemi mevcut. Her bölümde yerde altınlar var bunları toplayınca o anda yok oluyorlar ve toplam altın miktarınız kayıt oluyor onu da yaptım. Diğer bölüme geçtiğinizde altın miktarınız sıfırlanmıyor yani.
    Sorun şu ki oyuncu önceden oynadığı bölümlere girip tekrar aynı altınları toplayabiliyor. Ben istiyorum ki topladığı anda kaybolan altın bölümü yeniden açtığında geri gelmesin tamamen yok olsun yani. Teşekkürler.

    • H B dedi ki:

      Bir beyin fırtınası ile hallettim hocam 😀 playerprefs bu kayıt işlerine yarıyordu bunu biliyordum ama sayılarla falan nasıl halledecem diye düşünürken buldum sonunda. Mevcut kullandığım level kilit sistemi gibi bir şey oldu.

    • yasirkula dedi ki:

      Çözdüğünüze sevindim 🙂

      • H B dedi ki:

        Hocam reklam koyarken OGURY firmasından yararlanmak istiyorum. Bünyesinde bir çok reklam ağı barındırıyormuş. googlenin servisi ve unity ads de dahil. Tek sdk ile hepsi çözülüyor. Ve yüksek ücret de veriyormuş. Sorun şu ki hiç bir türkçe anlatım yok sitesi de Türkçe değil ne yapacağım konusunda fikir oluşmadı. Siz anlatım yapabilir misiniz sitenize ekleseniz ? veya başka ne yapabilirim. Admob mu yapayım illa. Bir de oyunu playstoreye eklerken varsayılan dil olarak neyi seçmeliyim ?

      • yasirkula dedi ki:

        OGURY nasıldır bilemiyorum ama şu an için OGURY veya Heyzap gibi servislerin entegrasyonunu anlatmayı planlamıyorum. Çünkü bu servislerin destekledikleri her bir reklam ağı için talimatları ayrı oluyor ve bu talimatlar sürekli güncelleniyor.

        Oyununuz birden çok dil destekliyorsa, kullandığı en popüler dili varsayılan dil seçin (eğer oyununuz İngilizce destekliyorsa İngilizce seçin). Oyununuz tek dil destekliyorsa o dili varsayılan dil seçin.

  9. yetkintmn dedi ki:

    Tekrardan Merhaba,
    İnternette yine yeterli sonuç bulamadığım için sizi rahatsız ediyorum. Canvas üzerinde UI ‘ lar ile oynan bir oyunumda bir şeyleri sürüklemek için aşağıdaki kodu kullanıyorum;

    int layerMask = 1 << 8;
    MousePosition = Input.mousePosition;
    hit = Physics2D.Raycast(MousePosition, Vector2.up, layerMask);
    if (hit.collider)
    {
    // Bu kod ile farenin hangi colliderın içine girdiğini görmek için kullanıyorum
    Debug.DrawLine(MousePosition, hit.collider.transform.position, Color.black);

    //Sürükleme kısmı
    …..
    }

    Anlamadığım bir sebepten ötürü Canvas içerisindeki CapsuleCollider2D'ye sahip objelerin collider sınırları dışında da hit.collider true oluyor ayrıca sadece objenin tam altından itibaren aşağıya doğru başka objeye çarpmadan çok altlardan bile if içerisine girebiliyor yani objeyi collider sınırları içerisinde ve tam altından sonsuza kadar ki kısmında yine o objeyi görmekte. Gerekirse durumun fotoğrafını mail yoluyla atabilirim. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim 🙂

  10. H B dedi ki:

    Merhaba hocam. pencere açılış animasyonları ile ilgili internetde ne arattıysam bir şey bulamadım. Mesele ana menümde butonlar var. Basınca asağıdan yukarıya kayar şekilde açılmasını istiyorum. Bunun gibi şeyler nasıl yapılıyor sizin anlatımınız var mı ? Unity 3d bu arada.
    Teşekkürler.

    • yasirkula dedi ki:

      Animation veya Animator component’i kullanarak kolayca yapabilirsiniz. “unity ui animation” şeklinde aratarak video dersler bulabilirsiniz. Benim bu konuda anlatımım maalesef yok.

  11. Ömer dedi ki:

    Merhabalar. C# ile Unity’de multiplayer oyun yazmaya başladım. Bu ilk oyunum. UNET değil LLAPI ile yazıyorum. Şu ana kadar yaptıklarım:

    2 oyuncu bağlanıyor. İstedikleri heroyu seçiyorlar. Kendi kulelerinin önünde doğuyorlar. Kuleden çıkınca enerjileri azalıyor. Rakip kuleye girince kuleye hasar veriyorlar. Ve birbirlerine yaklaşınca enerjisi fazla olan, az olana hasar veriyor.

    Multiplayer oyun yazmayı şu tutorial’dan öğrendim: https://www.youtube.com/watch?v=iXxl2wRgsho&list=PLLH3mUGkfFCVXrGLRxfhst7pffE9o2SQO&index=8

    Ancak burada bağlanan iki oyuncudan biri host, diğeri client. Ben oyunu sonuna kadar götürmek istiyorum. Dolayısıyla sanırım benim oyunumda host oyuncu olmamalı. Host aynı zamanda bir client olmamalı yani. Doğru mu düşünüyorum ? Bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?

    • yasirkula dedi ki:

      Multiplayer konusunda sadece HLAPI ile ve sınırlı düzeyde tecrübem oldu o yüzden teknik konularda yardımcı olamam ama sorunuzda bahsettiğiniz oyunu sonuna kadar götürmeyi tam anlayamadım. İki kişilik oyunda oyunculardan biri çıkınca oyunun otomatik olarak bitmesini istemiyor musunuz? Her halükarda, host oyundan çıkınca başka bir oyuncunun host olmasını Host Migration ile sağlamak mümkün olmalı: https://docs.unity3d.com/Manual/UNetHostMigration.html. Server’ın oyunculardan bağımsız bir yerde çalışmasını istiyorsanız “unity unet dedicated server” şeklinde arama yapabilirsiniz.

      • Ömer dedi ki:

        Oyunu sonuna kadar götürmek derken, pes edip bırakmayacağım demek istemiştim 😀
        Host olayına gelirsek, benim mesela oyunu hem editörden açıp hem build ediyorum. 2 buton çıkıyor Host ve Connect adında. Editörden host seçiyorum. Bir server ve bir client instantiate ediyor. Build’den Connect seçiyorum. Bir client daha instantiate ediyor.

        Normalde bir oyunu atıyorum 100 kişi oynuyor anlık. 1 tane host ve 100 tane client olması gerekmiyor mu ?

        Yani ben şu an yeni bir proje açıp server’ı orda yazayım. Oyunu hem editörden hem build’den açıp, server’a bağlayayım. Onlar oynarken, 2 tane daha build açayım onlar da oynasın.

        Böyle olur mu acaba ? Olursa da server satın aldığımda ne yapacağım onu da bilmiyorum. Benim şu an çok genel bilgiye ihtiyacım var. Photon veya Unet kullanmıyorum. Attığım videodaki gibi low level api.

      • yasirkula dedi ki:

        Bence server’ı editörden başlatmak yerine, build aldığınız uygulama ile başlatmanız daha iyi olur. Diyelim build aldığınız uygulama “-server” argümanı ile çalıştırılırsa otomatik olarak kendini server (host) yapar. Bunun için uygulamanızın başında şu kodu çalıştırabilirsiniz:

        void Start()
        {
        if(System.Array.Exists(System.Environment.GetCommandLineArgs(), "-server"))
        // otomatik olarak Host moda geçiş yap
        }

        Artık uygulamanızı cmd’den şu komut ile çalıştırarak server’ı başlatabilirsiniz: "Uygulama Konumu.exe" -server -batchmode. Buradaki batchmode, uygulamayı penceresiz (headless) çalıştırmaya yarar.

        Multiplayer konusunda pek tecrübem olmadığını tekrarlamak istiyorum. Dediğiniz gibi 2 proje/build olayı belki daha mantıklı ama bilmeden bir şey diyemiyorum. Böyle bir durumda mesela server projesi, client projesindeki collider’ların yerlerinden vs. nasıl haberdar olacak da client’ın duvara çarpıp çarpmadığını bilecek gibi sorular aklıma geliyor. Mecburen iki proje arasında ortak bir takım veri olması gerekiyor gibi.

      • Ömer dedi ki:

        İlgilendiğiniz için teşekkürler. Benim hatam böyle en low level’dan başlamak olmuş sanırım. Daha ilk multiplayer oyunum bir de. Arkadaş Photon ile yapmayı önerdi. Hem High level daha kolay hemde sunucuları ucuz. Ben onu deneyeyim en iyisi.

      • yasirkula dedi ki:

        Photon’a tamamen geçiş yapmadan önce “unity low level networking solutions” şeklinde arama yaparak tüm multiplayer plugin’leri araştırmanızı öneririm, en azından piyasa hakkında bilginiz olur ve sonradan keşke demezsiniz.

      • Ömer dedi ki:

        Baktım da hep böyle Photon, Mirror gibi birşeyler ekleyerek yapıyorlar. Benim izlediğim tutorial’da herhangi birşey eklemeden herşeyi kendi yazıyordu. Acaba bu da Unity’nin yeni network sistemi mi?

      • Ömer dedi ki:

        Çok teşekkürler ilgilendiğiniz için 🙂

    • Ömer dedi ki:

      Tamamdır öğrendim neyin ne olduğunu. Benim izlediğim tutorial’da adam modemde bir sunucu oluşturarak yapıyormuş. Yani LAN oluyor bu. Ama port yönlendirme yaparak normal bir online oyun gibi de oynanabilirmiş.

      Ama günümüzdeki oyunlar tabi ki böyle yapılmıyor. Dolayısıyla bende Photon gibi server desteği olan bir şey seçmeliyim.

  12. Enes dedi ki:

    Unity de araba oyunuma lastik izi eklemek istiyorum ama internette gördüğüm bu konuyla alakalı scriptler Wheel Colliderla çalışıyor ben Wheel collider kullanmıyorum onun yerine Wheel scripti kullanıyorum nasıl uyarlayabilirim acaba veya nasıl bir şekilde lastik izi ekleyebilirim.

  13. slymn dedi ki:

    Selam hocam Prefab olan 2 nesnem var hiyerarşi bölümünde koddan dolayı panel ve text objesi ekliyorum tüm prefablara uygula diyorum ama uygulamıyor. Hiyerarşi bölümünde olunca bişey olmuyor ama prefaba koyunca panel ve text objeleri yok oluyor nedeni ne olabilir acaba prefab olunca farklı birşey yapıyormuyuz kodda ?

    • yasirkula dedi ki:

      Asset’leriniz (mesela prefab’lar) sahnedeki objeleri değişkenlerinde tutamazlar. Eğer panel ve text objeleri prefab’ın child objeleri değilse, prefab’ın değil de sahnenin bir parçası olduklarından onları hangi değişkenlere koyarsanız koyun prefab’da o değişkenlerin değeri None olur.

  14. bayram elmadağı dedi ki:

    playersettings de ARM64 bit i seçiyorum ama buildsettings de ETC2 fallback de 64 bit çıkmıyor ne yapmalıyım

  15. yetkintmn dedi ki:

    Merhaba,

    unity çerisinde text dosyalarından veri çekmem gerekiyor ancak unity üzerinde veri çekme işlemi çalışıyor ancak build edince veri çekme işi yapılamıyor. Text dosyaları unity içerisinde Asset/data konumundadır.

    Veri çekme kodum:
    string[] readText = File.ReadAllLines(“Asset/data/text.txt1”);

    Umarım yardımın dokunur bu konu hakkında internette yeterli bilgi yok. Şimdiden teşekkürler 🙂

    • yasirkula dedi ki:

      text.txt1 asset’inin uzantısını .txt yapıp ardından bu asset’i script’inizdeki bir “public TextAsset textDosyasi;” değişkenine Inspector’dan değer olarak verin. Ardından şu kodu kullanabilirsiniz:

      string[] readText = textDosyasi.text.Split( new char[] { ‘\r’, ‘\n’ }, System.StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries );

      • yetkintmn dedi ki:

        “txt1” diye yanlış yazıp göndermişim size. Teşekkür ederim sayenizde sorun çözüldü. İyi çalışmalar 🙂

  16. slymn dedi ki:

    Rigidbody rigid;
    public float hiz;
    public GameObject patlama;
    public AudioSource mavikup_ses;

    void Start()
    {
    rigid = GetComponent();
    }

    void FixedUpdate()
    {
    rigid.velocity = transform.forward * hiz;
    }
    void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
    if (other.tag == “Player”)
    {
    Destroy(gameObject);
    Instantiate(patlama, transform.position, transform.rotation);
    mavikup_ses.Play();

    Objeyle etkileşince ses çıksın istiyorum ama etkileştiğinde şu uyarı çıkıyor

    -Can not play a disabled audio source –

    sorun nerde olabilir? etkileştiğinde ses çıkması için başka türlümü ses kodu yazaıyoruz acaba

  17. delamis dedi ki:

    Hocam merhaba,

    Bu app bundle olayı hakkında tam olarak bilgi bulamıyorum unity ile ilgili. Unity v2019.x ile birlikte build settings ana ekranında Build App Bundle ( Google Play ) şeklinde bir seçenek eklendi.

    Bu seçeneği seçtiğimd .aab uzantılı bir dosya veriyor. Google’a oyunu yüklerken uygulama dosyasının yanında geliştirme dosyası olarak bunu ekliyorum. Fakat yine de optimize edilmemiş apk diye uyarı veriyor.

    Neyi yanlış yapıyor olabilirim? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    • yasirkula dedi ki:

      App Bundle ile build alınca hem apk hem aab mi çıktı alıyor? Sadece aab çıktı alıyorsa sadece aab dosyasını Google Play’e yükleyin.

  18. süleyman dedi ki:

    Selam hocam iyi günler bir objem var sürekli sağa hareket ettirmek istiyorum otomatik ve parmağımla birlikte yukarı aşağı hareket edecek aynı zamanda parmağımı takip etmiyorken otomatik sağa hareket ederken üste yada alta sürükleyebilmek istiyorum bunun için en uygun hareket kodu ne olabilir ? Şimdiden teşekkürler

    • yasirkula dedi ki:

      Parmağınızı takip etmiyorken üste ya da alta sürükleyebilmeyi telefonunuzun ivmeölçer sensörüyle mi yapmayı planlıyorsunuz?

      • süleyman dedi ki:

        Aslında seçenekli düşünüyorum hocam hem ivmeölçerli hem de manuel parmağımı sürüklediğim tarafa gitsin istiyorum yukarı yada aşağıya

      • yasirkula dedi ki:

        İvmeölçer için şu derse bakabilirsiniz: https://yasirkula.com/2013/07/22/unity-ile-androide-uygulama-gelistirmek-2-telefon-sensorunu-kullanmak/

        Parmak için ise direkt Input.GetMouseButton ve Input.mousePosition’dan faydalanabilirsiniz. Eğer Input.GetMouseButton(0) true ise ve EventSystem.current.IsPointerOverGameObject() false ise (yani imleç/parmak bir UI objesine tıklamıyorsa), Input.mousePosition ile objeyi hareket ettirin. Yoksa ivmeölçer ile objeyi hareket ettirin.

        Input.mousePosition’ı kullanırken “Main Camera” objenizi bir public değişkende tutun ve kameraObjesi.ScreenToWorlPoint ile piksel koordinatlarını 3D koordinata çevirerek parmağın tıkladığı noktayı tespit edin. Ardından objeyi bu koordinatlara doğru hareket ettirin.

  19. Sezgin Levent dedi ki:

    Merhabalar unity üzerinden android uygulaması yapıyorum fakat scriptli buttonlar çalışmıyor bunun nedeni ne olabilir acaba? Mesela giriş butonu unity üzerinden çalışıyor fakat kendi telefonumda sanki boş bir butonmuş gibi oluyor fakat bazı telefonlarda çalışıyor bu konuda yardımcı olabilir misiniz?

    • yasirkula dedi ki:

      Bazı Android cihazlarda çalışıp bazılarında çalışmayan UI objelerini daha önce hiç duymadım, internette arattığımda da bir sonuç bulamadım açıkçası. Maalesef bu konuda bir fikrim yok.

  20. bayram elmadağı dedi ki:

    benim uı ekranında bir panele eklenecek ımage prefabım var bunu nasıl oraya ekleyebilirim intantiate komutu ile olmuyor canvasın dışına ekliyor o komutla bir türlü bulmadım çözümünü yardımcı olursanız sevinirim

  21. Bayram elmadağı dedi ki:

    play store a oyun atacağım ama güncelleme yapmak istediğim zaman kayıtlı verilerin silinmemesi için ne yapabilirim playerprefs ve json kayıtları için

    • yasirkula dedi ki:

      PlayerPrefs oyun silinmediği sürece yok olmaz, yani güncellemeden sonra da onlara erişebilirsiniz (en azından ben öyle biliyorum). Json kayıtlarınızı nerede tuttuğunuzu bilmediğimden o konuda yorum yapamıyorum.

      • bayram elmadağı dedi ki:

        json kayıtlarımı save.json diye bi dosyada tutuyorum bunumu soruyorsunuz

      • yasirkula dedi ki:

        Bu dosyayı herhalde Application.persistentDataPath’te tutuyorsunuz diye kendim varsayımda bulunuyorum artık. PlayerPrefs gibi bunun da güncellemeden sonra otomatik olarak erişilebilir olması lazım, yani sizin bir eylem yapmanız gerekmiyor.

  22. bayram elmadağı dedi ki:

    merhaba kaynaklarınız gerçekten kaliteli çok işe yarıyor teşekkürler bir sorum olacaktı acaba 2 uı nesnesi arasında çizgi çizmenin bir yolu varmı kelime oyunu yapmayı deniyorumda sadece o kısmı kaldı bulamadım yardımcı olursanız sevinirim

    • yasirkula dedi ki:

      Bence bunun en basit yolu, Height’ı küçük bir Image objesi oluşturup rengini çizginin olmasını istediğiniz renk vermek ve bu Image objesinin Rotation Z değeri ile oynayarak çizginin eğimini ayarlamak. Daha farklı çözüm yolları arayışındaysanız “unity ui line” şeklinde arama yapmanızı öneririm.

  23. Fatih GÜNEY dedi ki:

    33 Yaşındayım , bu yaştan sonra mobil oyun geliştirmeye merak sardım. İnternet alemini gezdim dolaştım yerli yabancı her şeyi inceledim. 1 numaraya sizi koyuyorum ve takdir ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.

  24. Sercan dedi ki:

    Hocam Merhabalar. Oyun içi Debug konsolu package vermiştiniz. Bu package çok işime yaradı çok teşekkür ederim bunun için. Bununla bağlantılı olarak bir kayıt defteri oluşturmak istiyorum. Bu konsola yazılan tüm hataları bir dosyaya nasıl yazarız. Bununla ilgili bildiğiniz bir kaynak varsa önerebilir misiniz ?

  25. gorkemalmaz dedi ki:

    İyi çalışmalar bina dikme oyunu yapmak üzereyim de levelli bir sıkıntı var binaları kare olarak düşünürsek bina 6-7 kare de bitirmeyi düşünüyorum ama binaları bir vinç kontrolüyle animasyonla bırakmasını istemiştim bir anda bina düşerse pek bir anlamı kalmaz diye düşünmüştüm oyundaki sorun küpleri dizmek ve küpler yamuk olursa düşmesini sağlamak istiyorum unityinin kendi içinde fizik motoru vardır ama nasıl kullanabilirim bilmiyorum yardımcı olur musunuz yine çok konuştum kusura bakmayın

    • yasirkula dedi ki:

      Tower Bloxx gibi bir şey yapmayı düşünüyorsunuz anladığım kadarıyla. Dediğiniz gibi direkt Unity’nin fizik sistemini kullanabilirsiniz. Oyun 3D olacaksa her parçada Box Collider ve Rigidbody, 2D olacaksa her parçada Box Collider 2D ve Rigidbody 2D olmalı. Parçaların dengeli değilse devrilmesini artık fizik motoru kendisi halleder. Vinç için belki bir animasyon oluşturup vincin ucuna da yeni bina karesini child obje olarak verebilirsiniz. Vinç kareyi bırakacağı zaman karenin transform.SetParent(null,true); fonksiyonunu çağırmanız yeterli olmalı.

  26. Umut dedi ki:

    Merhabalar. Hocam ufak bir şey soracağım. Ben şimdi bir tane projemde MySQL’den kullanıcıların skorlarını çekip bir panelde Leaderboard tarzında yazdırmak istiyorum. İşin MySQL kısmı tamam ama Unity’de dinamik olarak bir Text alanı nasıl yaratacağım bunu tam anlayamadım. Yani mesela ben her bir kullanıcı adı ve skor bilgisinden sonra +”\n” yapıp bir alt satıra geçiriyorum ama bu Text’in anchorunun büyüklüğü kadar oluyor. Devamında sahnede veya game ekranında o metin gözükmüyor. ScrollBar ve ScrollView yaptım ama yine elimle Scene’de Text’in Height’ini ne kadar yaparsam oraya kadar alıyor metni. Geri kalanını göremiyorum. Dinamik olarak ben her alt satıra geçtikçe o text kutusunu nasıl aşağı doğru uzatabilirim veya başka alternatif var mı?

    • Umut dedi ki:

      Aslında kod olarak işte bu text’in Height değerini her satır atladıkça belli bir miktar arttırabilirim ama bana pek sağlıklı bir işlem gibi gelmedi.

    • yasirkula dedi ki:

      Text objenize Content Size Fitter ekleyip “Vertical Fit”ini “Preferred Size” yapabilirsiniz.

  27. kerimy dedi ki:

    Teşekkürler Yasir hocam. Bir sorunum daha var :
    Kullanıcılar mekanda bir kapıya tıkladığı zaman kapı açılıyor ama diğer kullanıcılar bunu görmüyor onlar tıkladığı zaman ise diğerleri görmüyor yani sadece oyuncu tıkladığında kendisi görüyor kapının animasyonunu. Ancak trigger lı kapılar da var bunlarda kapılar açıldığında bütün kullanıcılar bu açılma animasyonunu görüyor. nedendir ?

    • yasirkula dedi ki:

      Kapıya tıklandığı bilgisini bir [Command] fonksiyon ile server’a bildirmeniz, ardından da bir [ClientRpc] fonksiyon ile server’dan tüm oyunculara aktarmanız lazım. Kapının açılması kodunuzu ise [ClientRpc] fonksiyona yazmanız yeterli olmalı.

  28. kerimy dedi ki:

    Yasir hocam selam Unity 3d ile ufak bir Fps gezinti modu yaptım. Network elemanterleriyle de bir güzel ilişkilendirdim Multiplayer hale getirdim. Bir de internette bir tutorial izledim.karakterlerimin tepesine text ile isim yerleştirdim. Bunları ekrandan değiştirilebilir yaptım. İzlediğim derste gayet güzel çalışıyor hatta ben sıfırdan o derstekileri yaptım oda çalıştı ama benim dosyamda bir türlü çalıştıramadım. Daha doğrusu çalışıyor ama mesela unity den host açıp çıktı aldığım exe den de oraya bağlandıysam. host olan isim değiştirdiği zaman diğer kullanıcı ekranında görünüyor. Ancak o kullanıcı isim değiştirdiği zaman host olanın ekranda görünmüyor. Nereden host açtığım farketmiyor. istern Unity içinden olsun ister exe programdan. Host olan isim değiştire biliyor hosta bağlanan değiştiremiyor. Bunun sebebi nedir acaba bir fikriniz var mı ? Teşekkürler şimdiden.

    • yasirkula dedi ki:

      Host olmayan kişide yaptığınız değişikliğin diğer herkese yansıması için, [Command] attribute’una sahip bir fonksiyon çalıştırmanız lazım. Bu fonksiyon otomatik olarak host’ta çalıştırılacak. Ardından host [ClientRpc]’li fonksiyon çağırarak tüm oyuncular için o Text’in değerini değiştirmeli.

      Uzun zamandır network ile uğraşmıyorum ama hatırladığım kadarıyla kabaca süreç böyle işliyor. Eğer UNET kullanıyorsanız, ilerleyen Unity sürümlerinde bu sistemin kalkacağını bilmeniz lazım. Onun için başka bir sisteme (mesela Photon) geçiş yapmak isteyebilirsiniz.

  29. burak öcül dedi ki:

    Merhaba kolay gelsin…Çok saçma bir hata içerisindeyim facebooktan size ulaşmaya çalıştım birde burdan yazayım.
    Unity 2017.3.1f1 versiyonunda google admobun 1.5 yıl önce indirdiğim apisini sıkıntısız kullanıyordum.Firebase eklemem gerekti ve ekleyince herşey patladı.Firebase hata verdi build alınmadı alınan apklar telefona yüklenip girilmeye çalıştıgında direk durduruldu hatası vermeye başladı.Firebase kaldırıp 0 proje üstünde aynı api aynı unity versiyonunda apk alıp reklamları denemeye kalktıgımda yine durduruldu ile karşılaştım ve sebebi reklamlar niye bilemiyorum. Sonrasında unitynin 2018 versiyonuna ve googleden en son sürüm admob api (359kb)indirerek denedim sorun hala aynı devam etti.Bilgisayarımı formatladım egri 2017.3.1f1 versiyonunu kurdum ve 1.5 yıl önceki admob apim (8.3mb) ile denedim buildimi sorunsuz aldım uygulamayı test reklamlarıyla sorunsuz açtım.Ancak bu seferde Uygulamayı şifrelediğimizde alias ve o oluşturdugumuz key ile şifreleyip aldığım apklrın hiç birini kullanamıyorum.Ne google kabul ediyor ne telefonlar. “Paket ayrıştırılamadı” gibi saçma bir hata almaya başladım. Android sdklarımdamı sıkıntı var diye baktım bütün api levellerinin hepsinin sdk platformlarını ve google apilerini indirdim.Tools bölümündeki herşeyide indirmiştim. Ancak google play api x86 arm7 vb yazanların hiç birini indirmedim.Çünkü her bir api leveli için indirdiğimizde 130gb+ bir indirilen şey oluyor ve buda aşırı uzun süren bir süreç malum günümüz internetleri. Jdk olarakda 8.0.161 ve 8.0.162 var bende. Zaten gradle buildde alamıyorum buda aşırı saçma birşey. Hiç bir unity versiyonunda gradle build alamıyorum. Hata veriyor ve çözümünü internette bulamadım. Ama windows defender ilk kurdugumda ilk gradle build almaya kalktıgımda gradle ile alakalı birşeyi virüs olarak algılayıp uyarı verdi,ya engelledi ya başka birşey oldu bilmiyoorum.Bulamadım ne halt yediğini o yüzden düzeltemedim.Terkardan herşeyi kurdum ama nafile artık gradle yok internal ile mecburi alıyorum herşeyi.
    Bu kadar uzun olduğu için kusura bakmayın nasıl derdimi tam anlatabilirim bilemedim…
    Yardımlar için şimdiden teşekkürler….

  30. gorkemalmaz dedi ki:

    Kolay gelsin hocam unityden açık dünya oyunu geliştirmeye başladım da aklımda kalan soru işaretleri var oyun açık dünya olacağından dükkanlara ve evlere sahne yüklemeden girmesini tercih ediyorum bende sadece binaların dış modelleri var dükkanların içine yada binaların iç kısmına modelleri nasıl yerleştirebilirim yerleşemez dersen hepsine sahne yapmak çok uğraştırıcı olmaz mı ?

    Bir sorum daha var unityde sinematiği oyuna nasıl yerleştirebilirim çünkü hikaye tabanlı bir oyun olacağından sinematik önemli bir yerde yardımcı olursan sevinirim hocam

    Bir sorum daha var kusura bakma şehirde kaldırımda yürüyecek yapay zekalar yapmaya çalıştım ama beceremedim şehirde normal yürüyecek ve silah sesi duyduğunda kaçıp bağıracaklar sesleri falan animasyonları bir şekilde halledebilirim ama kodlarını nasıl yazacağımı bulamadım şimdiden teşekkürler siteni çok beğeniyorum hocam her yazını dikkatle okuyorum iyi günler dilerim 🙂

    • yasirkula dedi ki:

      Binaların içi için 2 önemli husus var: binaya açılabilir bir kapı vermek ve binanın içine duvar/zemin koymak. Açılabilir kapı için bina modelini Blender gibi bir programla düzenleyip kapıyı silmeli veya kapıyı hareket edebilen ayrı bir obje yapmalısınız. Duvar/zemin işini de Blender gibi bir 3D modelleme programı ile yapabilir veya direkt Unity’nin içerisinde küpler yerleştirerek de halledebilirsiniz (en sağlıklısı Blender gibi duruyor ama). Ardından bu zeminin üzerine mobilya vs. yerleştirmek işin en kolay kısmı. GTA gibi oyunlar bu sistemi nasıl optimize ediyorlar orası ayrı bir konu tabii, büyük ihtimalle bir binaya karakter çok yaklaşınca o binanın içi aktif oluyor, karakter uzaklaşınca deaktif oluyordur. Aksi taktirde uzaktaki binaların da içi render edileceğinden performans düşebilir.

      Sinematik için Unity’nin Timeline ve Cinemachine pencerelerinden faydalanabilirsiniz.

      Yayalar için hazır bir plugin kullanmanızı öneririm, böylesi daha hızlı olur. Bunun için “unity pedestrian system” şeklinde arama yapabilirsiniz.

      • gorkemalmaz dedi ki:

        çok teşekkür ederim deniyeceğim bir şey daha sormak istiyorum sinematik hazırlamak istiyorum ama uygulamalara göz gezdirdim öğrenip yapmam çok uzun sürecek gibi görünüyor acaba böyle kolay bir uygulama var mı sinematik hazırlamak için

      • yasirkula dedi ki:

        Unity içerisinde hazırlamayacaksanız bir bilgim yok, Blender gibi programlar kullanabilirsiniz ama bu programlar çok basit değil.

  31. Mehmet Uçar dedi ki:

    Merhaba,

    Çok harika bir Siteniz var. Öncelikle bu güzel Site ve olağanüstü emek için çok teşekkür ederim.

    Ben hem İnşaat Mühendisi hem de Bilgisayar Programcısıyım.

    Aktif olarak Mühendislik yaptım, Bilgisayar Programlamaya yıllar önce İnşaat Mühendisliğinde okurken başlamıştım. Kendi kullanımım için bir çok program yazdım ve kullandım.

    Ancak şimdi Programcı yönümü, Profesyonel anlamda da kullanmaya karar verdim.

    Özellikle mobil oyun konusunda kendimi geliştirmek için çalışıyorum.

    Unity hakkında, İnternette ne var ne yok hergün saatlerce bilgisayar başında kalarak, bilgimi artırmaya çalışıyorum. Kod yazıyorum, ders izliyorum, okuyorum, v.b. günler böyle geçiyor.

    Bu arada Sizin Sitenizle karşılaştım. Çok güzel, çok kapsamlı bir Site. Özellikle Türkçe olması bulunmaz nimet diyebilirim.

    Hazırlamış olduğunuz Assets’leri Unitiye yükledim, onlar için de çok teşekkür ederim.

    İnşallah bundan sonra da web sitelerinizi takip edeceğim.

    Selam ve Sevgilerimle.

    Mehmet Uçar

    http://www.mehmetucar.com
    https://mobiloyun.store

  32. Ertan dedi ki:

    Abi, acaba mailini kontrol edebilir misin?

  33. cem dedi ki:

    Merhaba,

    Hocam öncelikle bu güzel site için teşekkürler. Bayagdır sitesini takip ediyorum.Ama ilk defa yazmak nasip oluyor 🙂 Bir oyun yapıyoruz. Hatta bitti diyebilirim. Menü asamasındayız. Lock unlock sitemi yaptım. Bu sorunsuz calisiyor. PlayerPref komutu ile. 1. level bitmeden 2, 2. level bitmeden 3 acilmiyor gibi.

    bayag sıkıntı yasadıgım sorun su. 5 lvl var elimde su an. bu levelları unlock ile aciyorum ama altinda oyundaki kosullara gore yıldızda vermem gerekiyor. bunu yapamadim.
    örnegin

    1-lvl ı bitirdigi için 1 yıldız
    2- lvl daki tüm altinları topladigi için 2. yıldız
    3- belli bir süreden once oyunu bitirdigi yada dusmanları oldurdugu için 3. yıldız gelmesini istiyorum.

    bu konuda bayag sıkıntı yasıyorum. kitlendim kaldım. yardimci olabilirseniz cok memnun kalırım.

    tesekkürler

    iyi calısmalar

    • yasirkula dedi ki:

      PlayerPrefs.SetInt ile, o level’da kaç yıldız toplandığını level bitiminde kaydedebilirsiniz. Bu görevlerin tamamlanıp tamamlanmadığını tespit etmek ise PlayerPrefs’ten bağımsız, oyunun sonunda onu siz hesaplamalı ve ona göre PlayerPrefs.SetInt fonksiyonunu çağırmalısınız.

      Eğer hangi görevler yapılmış bunu PlayerPrefs ile tespit etmeye çalışıyorum diyorsanız, PlayerPrefs.SetInt(“Bolum1_Gorev2”, 1) gibi bir fonksiyonla 1. bölümün 2. görevinin yapıldığını kaydedebilirsiniz.

  34. murat dedi ki:

    void Update(){

    if (anim.GetCurrentAnimatorStateInfo(0).IsName(“idle”))
    {
    muzikcalar.Stop();
    }
    }

    public void samba(){
    muzikcalar.clip = muzikler [0];
    muzikcalar.loop = true;
    anim.Play (“samba”);
    muzikcalar.Play();
    }

    Merhaba yukarıdaki kodum çalışıyor. samba voidini butona aktardım. Butona tıkladığım zaman müzik çalıyor ve animasyon sambadan idleye geçtiğinde duruyor.Fakat Bu şekilde kullandığımda butona ilk tıkladığımda müzik çalmıyo.2. tıklamamda çalmaya başlıyo.Bunu nasıl düzeltebilirim?

    • yasirkula dedi ki:

      muzikcalar.Play’den önce bir muzikcalar.Stop koymayı deneyin. Olmazsa bir olasılık, anim.Play fonksiyonu hemen “samba”ya geçiş yapmıyordur ve Update’teki koşul true olup muzikcalar.Stop fonksiyonunu çağırıyordur. Bunun için Update fonksiyonunu silip, StateMachineBehaviour’dan türeyen bir script oluşturmanızı, bu script’i Animator Controller’da samba’ya vermenizi ve bu script’in OnStateExit’inde muzikcalar’ı kapatmanızı öneririm (muzikcalar’a büyük olasılıkla animator.GetComponent<AudioSource>() koduyla erişebilirsiniz): https://docs.unity3d.com/ScriptReference/StateMachineBehaviour.html

  35. Sinem Kaya dedi ki:

    TOGED sitesinde bulunan CV’nizden buldum siteyi ve daha öncesinde görmemiştim. Gerçekten insanlara ulaştırılması için uğraşılması gereken bir yer olduğunu düşünüyorum. Çok başarılı! Teşekkürler emekleriniz için. Ek olarak yorum kısmını eğer başa tutturursanız çok daha kolay yorum alabilirsiniz bu sayfadan :’)

  36. Caner dedi ki:

    Merhabalar,
    Paylaşımlarınız için teşekkürler , türkçe yeterli kaynakları sizin sitenizden buluyoruz.
    Benim bir sorunum var Facebook SDK yı kurduktan sonra apk olarak derlediğimde derleme işlemini gerçekleştirmiyor sürekli bir hata veriyor.

  37. 0hsyn1 dedi ki:

    Hocam öncelikle böyle içerikler ürettiğiniz için teşekkürler fazlasıyla yararlanıyoruz.

    Şöyle bir problem ile karşılaştım.
    Ana sahnemde 2 adet buton var oyun sahnesine geçme ve çıkış yapmamı sağlıyorlar.
    Ana sahnemde ki butona basıp oyun sahnesine geçtikten sonra Ana sahneme dönmemi sağlayan butona basıyorum ve Ana sahnem açıldığında herhangi bir butona tıklayamıyorum.

    Butonların İnteractable kısımları işaretli.

    Cevaplarsanız çok memnun olurum.

    • yasirkula dedi ki:

      Ana sahneye geri döndüğünüzde sahnede bir Event System objesi var mı? Bu objeyi kapatıp açınca sorun düzeliyor mu? Butonların üzerini kaplayan görünmez bir UI objesi olabilir mi veya?

      • 0hsyn1 dedi ki:

        Hocam, cevabınız için teşekkürler.Sorunu bir forumdaki arkadaş çözdü.Event System objesi mevcut.(Belki bende tam anlatamadım size sorunumu)
        Belki bu sorunu yaşayan arkadaşlar olur ise faydası olur diye paylaşıyorum.Butonların görevlerini çağırdığınız scripte bu kodları yazmanız yeterli.

        public void Start(){
        Time.timeScale=1f;
        Screen.lockCursor=false;
        Cursor.visible=true;
        }

  38. Sinan dedi ki:

    Merhaba bir oyun yapıyorum sonuna iyice yaklaştım . Sitenizden çokca faydalandım, Faydalanmaya da devam edicem.Cevap verirseniz 2 sorum var. 1.si oyunum 2d ve ortographic camera da ve size= 6.4 te . Bu şekilde çıktı aldığım zaman telde ekran ayarları tam oturmuyor.Farklı ekran çözünürlüklerinde oyunumun tam ekran gösterilmesi için ne yapabilirim?(unity3d editorundeki boyutu diğer tel çözünürlüklerindede yapmak istiyorum.)

    • yasirkula dedi ki:

      Farklı çözünürlüklerde ekrandaki sprite’lar ekranın sağından/solundan dışarı mı kaçıyor, nasıl bir sıkıntı oluyor?

      • Sinan dedi ki:

        evet sağa ve sola taşıyorlar. Bende alttaki kodu buldum internetten bundada tam bu şekilde iken sağ ve sol oturuyor fakat üst ve altta boşluk oluşuyor.

        // set the desired aspect ratio (the values in this example are
        // hard-coded for 16:9, but you could make them into public
        // variables instead so you can set them at design time)
        float targetaspect = 800f / 1280f;

        // determine the game window’s current aspect ratio
        float windowaspect = (float)Screen.width / (float)Screen.height;

        // current viewport height should be scaled by this amount
        float scaleheight = windowaspect / targetaspect;

        // obtain camera component so we can modify its viewport
        Camera camera = GetComponent();

        // if scaled height is less than current height, add letterbox
        if (scaleheight < 1.0f)
        {
        Rect rect = camera.rect;

        rect.width = 1.0f;
        rect.height = scaleheight;
        rect.x = 0;
        rect.y = (1.0f – scaleheight) / 2.0f;

        camera.rect = rect;
        }
        else // add pillarbox
        {
        float scalewidth = 1.0f / scaleheight;

        Rect rect = camera.rect;

        rect.width = scalewidth;
        rect.height = 1.0f;
        rect.x = (1.0f – scalewidth) / 2.0f;
        rect.y = 0;

        camera.rect = rect;
        }

      • yasirkula dedi ki:

        Ekranların en/boy oranları farklı olduğu için (4:3, 16:9 vb.) hem genişliği hem yüksekliği her ekranda korumanız mümkün değil. Ekranın sağ, sol, üst ve alt kenarlarındaki bu objeler ne tarz şeyler de bunların yerleri hep aynı olmalı?

      • Sinan dedi ki:

        hepsinin yeri aynı. üst ,alt sorun yok hiçbirşekilde.geri kalanların sağ ve solunda taşma var sadece onlarında x konumu hep sabit olarak ekrana geliyorlar.

      • yasirkula dedi ki:

        Bu objeler kenarlık gibi bir şey mi? Eğer öyleyse, sprite objeleri yerine ekranın kenarlarına anchor’lanmış UI objeleri kullanmayı düşünebilirsiniz. Aksi taktirde büyük ihtimalle oyunun başında Camera.main.ViewportPointToRay fonksiyonu vasıtasıyla objelerin x konumunu hesaplamanız gerekir.

  39. Kübra dedi ki:

    Merhaba, google playde bir oyunum var. Bu oyuna Google Analytics eklemek istiyorum. Kayıt olduktan sonra bir kod veriyor sanırım. Projeye dahil etme noktasını açıklama imkanınız var mı?
    Bir de belki saçma gelecek ama oyun projemin linkini versem ilk oyunum olduğu için ne durumdayım ve de ışık var mı diye bir yorumunuzu almak isterim.Boşa mı kürek çekiyorum falan.Gerçek anlamda bilen birinden oyunun izlenimiyle alakalı bir şeyler duymak isterim. 🙂 Çünkü tanıdıklar dışında çok bir indirme olduğunu düşünmüyorum. Reklamda vermedim. Biraz moralim bozuldu bu duruma.

    Çok teşekkürler.

    • yasirkula dedi ki:

      Oyununuzun linkini her zaman paylaşabilirsiniz, onda bir sıkıntı olmaz. Ama benim yorumuma çok güvenmeyin çünkü ben gerçek anlamda bildiğimi iddia etmiyorum. Faydalı geri bildirimler için oyununuzu Facebook’taki Türk oyun geliştirici gruplarında, oyun yapımı forumlarında ve oyunlarla alakalı diğer forumlarda paylaşmanızı öneririm.

      Google Analytics ile ilgili bilgim ise maalesef yok, ben sadece Unity Analytics kullandım.

      • Kübra dedi ki:

        https://play.google.com/store/apps/details?id=com.KSVGame.ShadowBalls

        Olsun,yine de yorum yaparsanız oyunum hakkında mutlu olurum.İlk oyunum olduğu için ne durumdayım bilemiyorum. Benden bilgili ve tecrübeli olduğunuz kesin. 🙂 Bu konularda sizin vermiş olduğunuz bilgilerle birçok şey öğrendim çünkü.

        Unity analytics nasıl kullanılıyor peki? Sanırım sitenizde bu konuyla alakalı bir yazı yok aradım ancak bulamadım.

      • yasirkula dedi ki:

        Benim önerim, oyunun arayüzünde başka bir font kullanın ve yazıları kalın yapmayın çünkü kalın yazı mobilde güzel durmuyor. Onun dışında oyunun ya ışıklandırması ya da arkaplanı bana biraz donuk geldi, Window-Lighting’den ışık şiddeti ile oynamayı deneyebilirsiniz. Oyunun Google Play’deki bazı görselleri de yanlardan uzatılmış gibi duruyor, onları isterseniz silin. Ve ikon için de biraz daha renkli ve ilgi çekici bir çalışma yapmayı deneyebilirsiniz. Tekrardan elinize sağlık.

      • Efe Can dedi ki:

        Yasir Hocam
        Cevaplarınız için bin teşekkür!

        Starting auto-resolution before scene build…
        UnityEngine.Debug:Log(Object)
        Google.Logger:Log(String, LogLevel)
        GooglePlayServices.PlayServicesResolver:Log(String, LogLevel)
        GooglePlayServices.PlayServicesResolver:OnPostProcessScene()
        UnityEditor.Build.BuildPipelineInterfaces:OnSceneProcess(Scene, Boolean)

        böyle bir sıkıntı yaşıyorum. Bu konuda bilginize ihtiyacım var.

        İyi çalışmalar. 🙂

      • yasirkula dedi ki:

        Bu, Admob ile gelen bir editör script’inin düzgün çalıştığını belirten bir mesaj, yani bir sıkıntı yok.

      • Kübra dedi ki:

        Çok teşekkürler fikirleriniz için. İlk oyun olduğu için ne nasıl yüklenir nasıl resim konulur hepsi öğrenme oldu benim için. Görsel anlamda sıkıntıların farkındayım en yakın zamanda halledeceğim. Ben bir konuda daha size danışmak istiyorum. Oyunumun son güncellemesini yayınladıktan sonra oyunda reklamlar çıkmamaya başladı. Unity de reklamın çıktığını isloaded ve showinterstitoal tarzında verdiği bilgilendirmelerle anlıyordum. Artık bub iki bilgilendirmeyi vermiyor. Sorunum ne olabilir bir fikriniz var mı bu konu hakkında?

      • yasirkula dedi ki:

        Güncelleme esnasında reklam kodlarında herhangi bir değişiklik yaptınız mı? Ayrıca Google Play’den indirdiğiniz oyununuzu logcat kullanarak “adb logcat -s Ads” komutuyla debug edin ve bir hata kodu döndürülüyor mu kontrol edin.

      • Kübra dedi ki:

        Hayır herhangi bir değişiklik yapmadım reklam kodlarımda. Sorunuda bulamıyorum. Sizin dediğiniz şeyi de deneyeyim teşekkür ederim.

  40. Muhammet dedi ki:

    Merhaba.
    Öncelikle paylaşımlarınız için teşekkürler. Web sitenizden oldukça fazla faydalanıyorum.

    Vakit ayırırsanız bir sorum olacaktı.

    Sahnemde 2 den fazla, birbirinden farklı objeler var.
    Bir top-down main camera var.
    Animator ile yaptığım sroolling background var.

    Bu sahnedeki objeleri dokunmatik ekranda birbiri ile çarpıştırmak istiyorum. Collider ve rigidbody ekledim. Fakat addforce kullanarak objeleri itleme hareketini yapamıyorum.
    İstediğim şey, kullanıcının dokunduğu objeyi parmak hareketiyle aynı yöne doğru itlemesi ve diğer objeyle çarpıştırması. Addforce u bu şekilde nasıl kullanabilirim ?

    • yasirkula dedi ki:

      Ekrana bir parmakla dokunulduğunda, Camera.ScreenPointToRay ve Physics.Raycast fonksiyonları vasıtasıyla o noktada bir obje var mı diye bakabilirsiniz. Eğer varsa, parmak ilk konumundan diyelim ki 5 piksel hareket ettikten sonra, parmak ekrandan kaldırılana veya aradan 0.5 saniye gibi kısa bir süre geçene kadar bekleyebilir ve bu sürenin ardından parmağın mevcut konumundan ilk konumunu çıkarabilirsiniz. Elde ettiğiniz vektörü kullanarak Physics.AddForce yapabilirsiniz. Dokunmatik ekran dersim için bkz: https://yasirkula.com/2013/07/17/unity-ile-androide-uygulama-gelistirmek-1-dokunmatik-ekran-entegrasyonu/

      • muhammet dedi ki:

        böyle birşey çıkarttım. konsolda hata almıyorum fakat çalışmıyor.

        using System.Collections;
        using System.Collections.Generic;
        using UnityEngine;

        public class AstAddForce : MonoBehaviour
        {
        public Material hitMaterial;
        Vector2 startPos, endPos, direction;
        float touchTimeStart, touchTimeFinish, timeInterval;
        [SerializeField]
        float throwForceInXandY = 5f;

        [SerializeField]
        float throwForceInZ = 0f;

        Rigidbody rb;

        void Start()
        {
        rb = GetComponent();
        }

        void Update()
        {
        if (Input.GetMouseButtonDown(0)/*Input.touchCount > 0 && Input.GetTouch(0).phase == TouchPhase.Began*/)
        {
        var ray = Camera.main.ScreenPointToRay(Input.mousePosition);
        RaycastHit hitInfo;
        if (Physics.Raycast(ray, out hitInfo))
        {
        var rig = hitInfo.collider.GetComponent();
        if (rig != null)
        {

        if (Input.touchCount > 0 && Input.GetTouch(0).phase == TouchPhase.Began)
        {
        touchTimeStart = Time.time;
        startPos = Input.GetTouch(0).position;
        }
        }
        if (Input.touchCount > 0 && Input.GetTouch(0).phase == TouchPhase.Ended)
        {
        touchTimeFinish = Time.time;
        timeInterval = touchTimeFinish – touchTimeStart; // zaman hesap
        endPos = Input.GetTouch(0).position;
        direction = startPos – endPos; // hesap
        // rb.isKinematic = false;
        rb.AddForce(-direction.x * throwForceInXandY, -direction.y * throwForceInXandY, throwForceInZ / timeInterval);
        }
        }
        }
        }
        }

      • yasirkula dedi ki:

        Şuna benzer bir şey yapmanız gerekebilir:

        using System.Collections;
        using System.Collections.Generic;
        using UnityEngine;
        
        public class AstAddForce : MonoBehaviour
        {
        	public Material hitMaterial;
        	Vector2 startPos; 
        	float touchTimeStart; 
        	[SerializeField]
        	float throwForceInXandY = 5f; 
        
        	[SerializeField]
        	float throwForceInZ = 0f; 
        
        	Rigidbody rb;
        	int fingerId = -999;
        	bool sayimaBasla = false;
        	
        	void Update()
        	{
        		for( int i = 0; i < Input.touchCount; i++ )
        		{
        			Touch parmak = Input.GetTouch( i );
        			if( parmak.phase == TouchPhase.Began )
        			{
        				RaycastHit hitInfo;
        				if( Physics.Raycast( Camera.main.ScreenPointToRay( parmak.position ), out hitInfo ) )
        				{
        					rb = hitInfo.collider.GetComponent<Rigidbody>();
        					if( rb != null )
        					{
        						fingerId = parmak.fingerId;
        						startPos = parmak.position;
        						sayimaBasla = false;
        					}
        				}
        			}
        			else if( parmak.fingerId == fingerId )
        			{
        				if( parmak.phase == TouchPhase.Ended || parmak.phase == TouchPhase.Canceled )
        				{
        					if( sayimaBasla )
        						GucVer( touch.position );
        					else
        						fingerId = -999;
        				}
        				else
        				{
        					if( !sayimaBasla )
        					{
        						if( ( parmak.position - startPos ).sqrMagnitude >= 25 ) // 25 = 5 pixel x 5 pixel
        						{
        							sayimaBasla = true;
        							touchTimeStart = Time.realtimeSinceStartup;
        						}
        					}
        					else
        					{
        						if( Time.realtimeSinceStartup - touchTimeStart >= 0.5f ) // 0.5 saniye max. bekleme süresi
        							GucVer( touch.position );
        					}
        				}
        			}
        		}
        	}
        	
        	void GucVer( Vector2 parmakKonum )
        	{
        		if( rb != null )
        		{
        			Vector2 yon = parmakKonum - startPos;
        			// rb.isKinematic = false;
        			rb.AddForce( yon.x * throwForceInXandY, 0, yon.y * throwForceInXandY, ForceMode.Impulse );
        		}
        		
        		fingerId = -999;
        	}
        }
        
      • Alperen Demir dedi ki:

        Yasir Bey iyi günler Unity javascript seçeneğini kaldırdımı acaba ? ben türkçe bir haber yada kaynak bulamadım sadece C# seçeneği var ?

      • yasirkula dedi ki:

        Evet son sürümlerle birlikte Javascript desteği sona erdi.

      • Efe Can dedi ki:

        Hocam selamlar,
        umarım sağlıklı ve iyisinizdir 🙂

        Yasir hocam
        googletranslate bir metni ingilizce okunuşunu(sadece kelime olarak) mp3 olarak indirip bir oyunda ses dosyası olarak kullansak ve oyunun tanıtımı için youtube da oyunla ilgili video atsak ses kaydından dolayı telif yermiyiz ?

        Saygılarla

      • yasirkula dedi ki:

        Bu konuyu araştırdım ama kimse kesin bir cevap veremiyor çünkü hiçbir yerde bununla ilgili Google’ın yazdığı kesin bir cevap yok gibi. Şahsen ses kaydının YouTube’da kullanılmasında sakınca olacağını sanmıyorum ama oyunda ses dosyası olarak kullanmak konusunda kararsızım.

  41. Ozan Aksoy dedi ki:

    BENİM KÖYÜM

    Baharda şenlenir bağı, bahçesi
    Kokusu başkadır benim köyümün
    Unutturur adama gamı, kederi
    Havası başkadır benim köyümün
    XXX
    Akşam olur herkes döner evine
    Can kurban inan ki benim köyüme
    Gülabi’nin torunları derler bizlere
    Özü başkadır benim köyümün
    XXX
    Yeşil yeşil meşeleri var dağında
    Meyve ağaçları çiçek açar bağında
    Her çeşit otlar yeşerir toprağında
    Yeşili başkadır benim köyümün
    XXX
    Köyümün kenarından akar çayı
    Kıvrım kıvrım dolanır sular tarlayı
    Unuttum sanma orda olmayı
    Dostluğu başkadır benim köyümün
    XXX
    Yaz gelince çıkarlar yaylaya
    Gurbetçiler hasretle döner sılaya
    Benden selam olsun Aziz Ağa’ya
    Sevgisi başkadır benim köyümün

    İbrahim SEVİNDİK

Enes için bir cevap yazın Cevabı iptal et

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.