Action Script 3.0 – 2 : Sürükle Bırak Yapımı (MouseEvent)

Yayınlandı: 27 Haziran 2012 eminfedar tarafından Action Script 3.0, Adobe Flash içinde
Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Merhabalar..

Bu Yazımda Sizlere Mouse Event Kullanımını Ve Örnek Bir Sürükle Bırak Yapımını Göstereceğim. Hepinize İyi Okumalar 🙂

Evet Arkadaşlar Önce “MouseEvent” Kullanımını Gösterelim.

Adımlarımız:

1-Buton’a Tıklamak ve “trace” Komutu.

2-Animasyon Kontrolü.

3-Basit Sürükle Bırak.

4-Gelişmiş Sürükle Bırak.

Hazırsanız Başlayalım.

1-Buton’a Tıklamak ve “trace” Komutu:

İlk Olarak Sahnemizde Herhangi Bir Yere Bir Dikdörtgen Çizelim :

Daha Sonra Çizdiğimiz Dikdörtgeni Sembole Dönüştürelim ve “Button” Yapalım :

Sonraki Adımımızda Butonu muzun Görünümlerini Ayarlıyoruz :

Daha Sonra Sahneye Geri Gelerek Butonumuza Tıklıyoruz ve Properties Kısmından Butonumuza İsim Veriyoruz :

Sonra Kodlarımızı Yazmaya Başlıyoruz:

Şimdi Fonksiyonumuzu Yazıyoruz:

Şimdi İse Son Aşama Animasyonumuzu Test Ediyoruz :

Gördüğünüz Gibi Çalıştı 😀 Artık Buton İle Alakalı Animasyonlar Yapabilirsiniz :). (Kendinizi Tebrik Edin 😀 )

2- Animasyon Kontrolü

Bu Kısmı Video İle Anlatacağım Çünkü Resimler Çok Yer Kaplıyor 🙂 :

Umarım Video’dan Anlaşılmıştır. Yine Ses Yoktu Kusura bakmayın (Mikrofon Almayı Düşünüyorum 🙂 )

3-Basit Sürükle Bırak

Basit Sürükle Bırak Kısmının Direk Kodlarını Vereceğim. “nesne” Adlı bir MovieClip Hazırlarsanız Kodlar Çalışır :

nesne.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);

//Nesne’ye Basılı tutulduğu Zaman tetiklenir

nesne.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);

//Nesne Bırakıldığı Zaman Tetiklenir

function surukle(e:MouseEvent):void
{

//Nesnenin Sürüklenme İşlemini Başlatır
nesne.startDrag();
}

function birak(e:MouseEvent):void
{

//Nesnenin Sürüklenme İşlemini Bitirir.
nesne.stopDrag();
}

4- Gelişmiş Sürükle Bırak

Bu Kısımdada Yine Kodları Vereceğim. “nesne” ve Nesnenin bırakılacağı “yerMovieClip‘lerini Hazırlayın. Kodlar Çalışacaktır.

nesne.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, surukle);
nesne.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);

function surukle(e:MouseEvent):void
{

//Nesnenin Sürüklenmesini başlatır
nesne.startDrag();
}

function birak(e:MouseEvent):void
{
if(nesne.hitTestObject(yer))//Eğer Nesne Objesi Yer Objesi İle Çakışırsa
{

//Burada Nesne İle Yer Objesini Üst Üste Getiriyoruz.
nesne.x = yer.x;

nesne.y = yer.y;

nesne.stopDrag();
}
else
{

//Eğer Çakışmıyorsa Sürüklenme İşlemini Sonlandır
nesne.stopDrag();
}

}

İnşallah Ders Faydalı Olur. Şimdiden Herkese Kolay Gelsin.

Diğer Derslerde Görüşmek Üzere.

Emin Fedar..

yorum
  1. enes dedi ki:

    paylaşımların 10 numara sizin sayenizde as3’e başlıyorum teşekkürler.Devamını bekliyorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s