Bu yazıda sizlerle yazdığım Dead Space 2 incelemesini paylaşacağım. Bu incelemede epey uğraştım ve gerçekten çok İLGİNÇ oldu. Daha önceki herhangi inceleme yazısında böyle bir tarz gördüğünüzü sanmıyorum. Sadece incelemeyi sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim.

Dead Space 2

Henüz Çok Erken

Her şeyin bitmiş olması lazımdı, değil mi; peki niye öyle değil? Niye kollarım bağlı? Hiçbir şey hatırlayamıyorum. Az önce bana saldıran şeyler gerçek olamaz, değil mi? Onları yok etmiştim ben, bir daha olmaz; kesinlikle bir daha olmaz. Aynı şeyler tekrar başlayamaz. Hem burası da neresi, nerdeyim ben? Aklımı mı yitiriyorum acaba!? Nicole… Evet, hatırlıyorum; Nicole, onu gördüm. Ama o Nicole olamaz, Nicole zaten öldü. Çıldıracağım, neden her şey böyle altüst oluyor… Bu kafamın içinde dolaşan ses de ne? Ses şimdi çok daha net: ‘Isaac, bizi tekrar bir araya getir!’. Ama bu… Nicole?!

Yeniden Doğuş

Bulunan sonuçlar (1/1) , listeleniyor…
Tanım –> Isaac Clarke ::: Teknisyen
Son Görevi –> Ishimura gezegen kırma gemisindeki iletişim sorununa el atmak
Uçuş Mürettebatı –> USG Kellion ::: Görev İçin Durum Raporu -> Görev Başarısız
Sağlık Durumu –> Kritik, tedavi altında ::: Konumu -> Titan İstasyonu, Satürn Kolonisi

Veriler taranıyor, lütfen bekleyin… Tarama tamamlandı, bulunan sonuçlar: 0
Tarama kapsamı genişletiliyor… Dikkat! Yapılan arama illegaldir, lütfen işlemi sonlandırın.
Tarama tamamlandı, bulunan sonuçlar: 3 (Çok gizli veri kapsamına dahildir.). Listele??
Bulunan veriler listeleniyor… Sonuçlar kaydedildi.

Açılan dosya: 3941.tmd, Çok Gizli Veri. Tanım: ‘GEÇMİŞ’

*Bu dosya ilgili şahsın sorgulanma sırasındaki kayıtlarının derlenmesiyle oluşturulmuştur.*
Yazar: Sorumlu doktor ***** Grone
Hasta: Isaac Clarke
Bulgular: Sanığın söylediklerine göre olayların başlangıç yeri Ishimura adlı ilk gezegen kırma gemisi. Sanık orada bulunmasının özel bir nedeninin daha olduğunu söylüyor: Nicole. Görünen o ki Nicole isimli kişiyle arasında yakın bir ilişki var. Aramalar sonucu Nicole’ün Ishimura’da görevli bir sağlık görevlisi olduğunu buldum. Anlattıklarına bakılırsa sanık, ekibiyle birlikte Ishimura’ya adım attıktan kısa bir süre sonra saldırıya uğruyor. Uzun süre uğraşsak da saldıranların insan olmadıkları konusunda diretiyor. En azından insana benziyorlarmış ancak daha çok mutant geçirmiş üstün bir insan gibiymişler.

Saldırı sonrası ekibinden sadece 3 kişinin hayatta kaldığını söylüyor. İlk iş olarak geminin iç tramvay ulaşım sistemini aktif hâle getirdikten sonra sırayla geminin tüm hasarlı kısımlarını onarmaya başlamış. Yaşam destek ünitesi, yerçekimi çekirdekleri… Geminin onarımlarını yaptıktan sonra iletişim modulündeki sorunu halletmiş ve yakınlarda bir savaş gemisiyle irtibata geçmişler. Ancak bir kaza sonucu o savaş gemisine yollanan bir kaçış poduna sızan bir Necromorph (Sanık yaratıklardan bu şekilde bahsediyor.) o geminin istila edilmesine yol açmış ve tek kaçış ümitleri de ellerinden kaybolmuş.

Sanık o gemide bir şey bulduğunu söylüyor. Ona ‘İşaretçi’ diyor. Bu Unitologların bahsettiği yapıt olabilir mi? Sanığın söylediğine göre istilanın kaynağı bu İşaretçiymiş. Ve istilayı yok etmenin tek yolu da İşaretçiyi yok etmekmiş. Sanık aramalar sonucu Ishimura’da, mevcut bir mürettebat gemisi bulduğunu ve onu onardığını söylüyor. Ayrıca söylediğine göre Nicole’e de ulaşmayı başarmış. Ardından İşaretçiyi mürettebat gemisine yükleyip Nicole ile beraber Ishimura’dan kurtulmuşlar. Bu arada ekibindeki kurtulan diğer iki kişinin öldüğünü söylüyor.

Sanığın raporuna göre İşaretçiyi yok etmek için onu, çıkarıldığı gezegene geri götürmüşler. Orada bir şekilde bu yaratık istilasını sona erdirmiş. Nicole’e ne olduğu konusundaysa bize net bir cevap verebilmiş değil, ancak söylediğine göre Nicole bir halüsinasyonmuş, başından beri o hep ölüymüş zaten.

Yarın hastayla olan randevumuzda ona Nicole ile ilgili sorular soracağım. Şimdilik kaydı sonlandırıyorum.

İmza: Doktor ****** Grone

*Dosya sonu. Bir sonraki dosya görüntüleniyor…*

Açılan dosya: 3942.tmd, Çok Gizli Veri. Tanım: ‘OYUN YAPISI’

*Bu dosya çok gizli olup SPOILER içerebilir.*
Yazar: Süleyman Yasir ****
Hedef: LEVEL Dergisi – Okur İnceleme Bürosu
Dead Space 2 adlı gerilim oyununu inceyip paylaşmak üzere sizlere sunuyorum. İnceleme dosyam ektedir:

Gerilim, adrenalin, aksiyon… Hepsini bir araya toplasak, üstüne uzay teması koysak ve korku öğesini de aralara serpiştirsek alın size Dead Space serisi. İlk oyunun ardından çok uzun bir zaman geçmeden 2. oyununa da kavuştuk ve ben de bu kaliteli oyunu bir güzel mercek altına aldım.

Senaryo
Öncelikle Dead Space 2’nin hikayesi ilk oyunun devamı niteliğinde, yine Isaac Clarke’ı oynuyoruz. İkinci oyun ilk oyunun üç yıl sonrasında geçiyor. Aradaki zaman dilimi peki? Kayıp. Isaac’de bu koca üç sene boyunca neler olduğunu bilmiyor. İlk hatırladığı şey bir sorgu masası, orada kendisine Ishimura göreviyle ilgili bir takım sorular soruluyor ve bu sırada arkadan tanıdık bir yüz beliriyor ve ünlü repliğini tekrarlıyor; ‘Isaac, bizi tekrar bir araya getir.’ ve ardından Isaac kendini kaybediyor. Tekrar gözlerini açtığında ise kendisini bir adam sarsıyor ve daha adam Isaac’i kurtaramadan… Hikayenin başını burada kesiyorum. Ancak tabi ki hikayeyi bununla sınırlı bırakmayacağım ve size hikayeyle ilgili bir takım takviyede bulunacağım.

Nicole bu oyunda da pek çok kez bizimle iletişim kuruyor, ancak bu iletişimler her zaman iyi olmayabiliyor. Ama şunu söyleyebilirim ki oyunun sonuna kadar Nicole öğesi senaryonun içine güzel bir şekilde yedirilmiş. Bizzat oyunun sonunda da Nicole bizi çok şaşırtıyor, hem de çok.

Senaryonun ikinci güzel yanı da Ishimura’nın bu senaryoda da azımsanmayacak kadar yer kaplaması. Yani anlayacağınız Ishimura’ya tekrar giriyoruz ve orada iki ya da üç chapter boyunca yüksek dozda gerilim yaşıyoruz. Özellikle de benim gibi ilk oyunu bitirenler tam kurtulduk derken tekrar Ishimura’ya girince çok huzursuz, çaresiz hissedecektirler kendilerini.

Dead Space 2’nin senaryosu anlayacağınız üzere genel anlamda çok kaliteli ve oyunda anlamsız görevlerle felan uğraşmıyoruz. Oyun boyunca başımız beladan hiç kurtulmuyor. Bu belaları aşarken yine tek başımıza değiliz, oyun boyunca çeşitli kişilerle tanışıyor ve onlardan zaman zaman yardım alıyoruz. Yani anlayacağınız Dead Space 2 yine gerilim dolu bir senaryoya sahip.

Oyun Yapısı
Dead Space 2’yi, ilk oyunu oynayanlar hiç zorlanmadan oynayacaklardır, çünkü oyun yapısı neredeyse tamamen aynı tutulmuş ve bence bu güzel bir şey. Oyun yapısındaki en büyük değişim yerçekimsiz ortamlardaki hareket sisteminde olmuş diyebilirim, çünkü artık böyle ortamlarda havada tamamen serbest olarak hareket edebiliyoruz!

Bilmeyenler için; oyun üçüncül şahıs kamerasıyla, Isaac’in sağ omzunun arka kısmından bakarak oynanıyor. Oyuna ilk oyundaki düşman tiplerine ek olarak yeni düşmanlar da eklenmiş. Düşmanlar genelde dibinize kadar gelip yakın dövüşte hasar verebilen tarzda. Buna ek olarak yakınınıza gelince patlayan düşmanlar, uzaktan saldırı yapan düşmanlar ve yerçekimsiz ortamda yaşayabilen bir düşman var. Oyuna yeni eklenen çocuk yaratıklarsa vurması çok eğlenceli yaratıklar olmuş, tek kurşunla havada takla attırabiliyorsunuz onlara. Yaratıkları yine çeşitli uzuvlarından vurup o uzuvlarını kopararak en etkili ve hızlı şekilde öldürebiliyoruz. Benim hep yaptığım şeyse bacaklardan başlamak oldu çünkü yaratıklar gerçekten hızlı koşabiliyorlar. Son olarak ekleyecek olursak, oyunda yine ölümsüz yaratık hadisesi mevcut ve bu yaratıklara ne kadar hasar verirseniz verin kendilerini onarıyorlar. Üstüne üstlük bu oyunda ilk oyundakine nazaran bu yaratığı öldürme imkânınız da yok! Yapabileceğiniz tek ve en iyi taktik de vur-kaç oluyor haliyle.

Silahlar bakımındansa yine ilk oyundaki silahların hepsi bu oyunda da mevcut, buna ek olarak da sivri oklar fırlatan bir silah ve mayın bırakabilen bir silah daha gelmiş. Ben şahsen bunları hiç kullanmadım çünkü oyunu bitirmek için onlara ihtiyacınız olmuyor. En temel silahımız yine Plasma Cutter ve kurşunu da en çok bulunan silah aynı zamanda. Pulse Rifle ise taramalı olarak çok işimize yarıyor, denendi onaylandı! Flamethrower silahı bence çok kötü, almaya değmez ki ben de hiç almıyorum kendisini. Düşmanı alevler içinde bırakıyor ama çok etkili değil. Contact Beam ise oyunun en güçlü silahı yine. Kısa bir sürelik enerji şarj etme olayından sonra şarj edilen enerjiyi hedefe yolluyor ve düşmana hiç acımıyor. Tabi yanlışlıkla kendi yakınlarınıza sıkınca size de hiç acımıyor. Line Gun var ki o da bir şerit halinde enerji çizgisi yolluyor ve bu çizgi arka arkaya pek çok yaratık varsa hepsine etki ediyor, bazen çok kullanışlı oluyor yani. Genel anlamda silahlar böyle. Ben oyun boyunca Plasma Cutter, Line Gun, Pulse Rifle ve Contact Beam’ı taşıdım yanımda. Contact Beam bu oyunda özellikle bir düşman tipinde çok işe yarıyor ki bu düşmanla da epey randevumuz oluyor. Son olarak da yanımızda maksimum dört silah taşıyabileceğimizi belirtelim.

Dead Space 2’de silahlar haricinde 2 adet özel gücümüz de mevcut. Bunlar Kinesis ve Stasis. Kinesis özelliğiyle belirli objeleri uzaktan hareket ettirebiliyor, yerden aldığımız monitör gibi parçaları yaratıklara atarak onlara hasar verebiliyor, uzaktaki bir cephaneyi hiç hareket etmeden dibinize kadar getirebiliyorsunuz. Yani Kinesis bir şeyleri ordan oraya uçurup fırlatabilmenize olanak sağlıyor. Stasis özelliğiyse belli bir cismi kısa bir süreliğine yavaşlatıyor ve pek çok bulmacayı da böylece çözmemize yardımcı oluyor. Ayrıca bu güçle yaratıkları da yavaşlatmak mümkün ancak Stasis gücü Kinesis gücünün aksine enerji harcıyor ve çok sık Stasis enerji dolum istasyonu da bulamıyoruz. Neyse ki Stasis Pack adlı objelerle de Stasis enerjisini tazelemek mümkün.

Oyunda mühimmat, can gibi şeyleri tedarik etmenin 3 yolu var. Bunları ya satın alırsınız, ya yerde gördüğünüz kutuları kırar, dolapları ararsınız ya da öldürdüğünüz düşmanların üzerinden toplarsınız; yani loot yaparsınız. Oyunda loot yapmak ve kutuları kırmak için üstlerine basmamız lazım, bunu da boşluk tuşuyla yapıyoruz. Yani bir düşman öldükten sonra üstüne basmazsanız düşmandan herhangi bir obje çıkmaz.

Bir şeyleri dükkandan satın almak için kredi lazım ve bunu da etraftaki dolaplardan, yaratıklardan alıyoruz yine. Kredimizi durduk yerde harcayamıyoruz, önce bir alışveriş portu bulmamız lazım ki bunların sayısı epey az. Ardından oradan krediyle dilersek can, mühimmat, dilersek de daha iyi bir zırh ya da silah alabiliyoruz. Tabi dükkanda başta çoğu şey açık değil, onları açmak için oyunda belirli bazı yerlerde gizlenen şematikleri bulup onları alışveriş portuna upload etmeniz lazım. Ardından o şematik neyi içeriyorsa o dükkanda alınabilir hâle gelecek. Özellikle zırh ve silah şematikleri için her yeri didik didik etmeniz lazım.

Dead Space’in özel yanlarından birisi de upgrade olayı. Oyunda power node adında çok değerli güç bileşenleriyle üstümüzdeki zırhımızı ya da silahlarımızı geliştirebiliyoruz. Bunu yapmak için de bir bench, yani çalışma masası bulmamız lazım. Ardından güç bileşenlerimiz sayısınca silahlar için hasar, kurşun sayısı, ateş hızı gibi kritik unsurları; zırh için de maksimum can, maksimum oksijen gibi unsurları geliştirebiliyoruz. Ancak her zaman yanınızda en az bir tane güç bileşeni bulundurmanızı şiddetle tavsiye ediyorum, çünkü bazı odalar ancak bir güç bileşeni kullanılarak açılabiliyor ve içlerinde de genelde çok değerli şeyler oluyor. Örneğin en güçlü zırhın şematiği böyle bir odada gizlenmiş durumda. Bu yüzden bu uyarıyı göz ardı etmeyin derim.

Grafikler
Oyunun grafikleri ilk oyuna göre epey gelişmiş. İlk oyunu son ayarlarda oynayabiliyorken ikinci oyunu orta-yüksek arası ayarlarda oynayabildim. Özellikle bir korku oyununun grafiksel açıdan kalbi olan ışıklandırmalar yine çok güzel ve daha da geliştirilmişler. Bunun yanında gölgelendirmeler de fena sayılmaz.

Oyun Satürn’ün en büyük uydusundaki bir insan kolonisi şehirde geçiyor ve bu şehir oyuna gerçekten çok güzel aktarılmış. Bildiğiniz tüm bilim kurgu şehirlerini unutun, çünkü bu şehir gerçekten çok farklı dizayna sahip.

Yaratıkların modelleri de gayet güzel, öyle kolunun bacağının duvardan geçmesi gibi olaylara da rastlamadım ben. Üstünde patlayıcı olan bebek yaratıklar bence çok şirindiler örneğin (!).

Isaac’in 5 adet zırhı var ve bunlar gayet güzel modellenmiş ama sanki Isaac’in yüzü biraz kötü olmuş gibi. Bir Nicole ya da diğer insanlar gibi gerçekçi bir yüzü yok Isaac’in ve yüzünde de hep şaşkın bir ifade var.

Sona Yaklaşırken
Dead Space 2 gerilimde önemli bir öğe olan ses ve müzikler konusunda da yine çok başarılı. Müzik tempo tutmaya başladıysa anlayın ki bela yakın. Ayrıca bir yerlerden yaratık sesleri mi geliyor? Merak etmeyin, onlar gelip sizi bulur çok kısa bir süre içinde!

Yapay zeka konusunda Dead Space 2 aşırı bir şeyler sunmuyor oyuncuya. Yapay zekası gayet normal ve iyi işliyor, ancak yaratıklar çeşitli taktikler uygulayarak dalmak yerine direk dalıyorlar size. Bir yaratık türü var ki o çeşitli cisimlerin arkasından kafasını çıkarıyor ve çekinmeden sizi gözetliyor. İşte yapay zekanın en yüksek derecede olduğu yaratıklar onlar ve kafalarını çıkarıp dikkati üstlerine çekmeleri de boşuna değil, aman ha dikkatli olun onlarda.

Son olarak şunları söyleyebilirim ki Dead Space 2 gerçekten çok güzel bir oyun, ilkinden bile güzel. Korku ve gerilim öğeleri bu oyunda daha yoğun durumda. Benim tavsiyem ilk oyun elinizdeyse ve bitirmediyseniz bu oyunu oynamayın; kesinlikle önce ilk oyunu oynayın. Bu seriye yeni adım atacaksanız da çekinmeyin, ilk oyunu oynamasanız da ilk oyunda olan olayları özetler hâlinde öğreniyorsunuz.

E o zaman ben sizi tutmayayım. Aman dikkat, gece karanlıkta oynayın bu oyunu!

*Dosya sonu. Bir sonraki dosya görüntüleniyor…*

Açılan dosya: 3943.tmd, Çok Gizli Veri. Tanım: ‘DEĞERLENDİRME’

Yazar: SkyBase© SAGD
Hedef: QuickPress Clark Rating Limited
Yapılan değerlendirme sonucunda ilgili projenin notları verilmiştir. Sonuç ektedir:

Grafikler: 91/100
Ses/Müzik: 86/100
Yapay Zeka: 84/100
Senaryo: 94/100
Oynanış/Kontroller: 92/100

Genel Ortalama: 89/100

*Dosya sonu. Lütfen bekleyin…*

Listeleme işlemi tamamlandı. Dosyaları tekrar görüntüle (e,h) ??   h
İşlem iptal edildi, veriler temizlendi. Sunucudan çıkış işlemi yapılıyor, lütfen bekleyin…
Çıkış işlemi başarılı. Görüşmek üzere!..
*sir_isaac_clarke sunucudan çıkış yaptı.

yorum
  1. BehlulKula dedi ki:

    Güzel ve orjinal bi inceleme olmuş tebrikler 😉

  2. emre dedi ki:

    gördüğüm en iyi inceleme

  3. Farid dedi ki:

    DETSPEYS DETSPEYS YETER BE ZARTSPEYS ZORTSPEYS PIRTSPEYS SPEYS SPEYS SPYESİNİ DE AL GİT SPEYSOĞLU BELEDİYESİ BAŞKANI OLARAK SENİ UYARIYORUM YAPMIŞ OLDUĞUMUZ BU OYUNU BİR DAHA DEĞERLENDİRME TAMAM MI ARĞĞHADAŞIM TAAAAM MI EN İYİ DEĞERLENDİRMEYİ BEN YAPARIM ARĞHAADAŞIM

  4. KEMAL KILIÇDAROĞLU dedi ki:

    BEN KEMAL KILIÇDAROĞLU SANA MİLLİ GELİR ARTIŞINDAN BUNDAN SONRA SANA PAY AYIRIYORUM BÖYLE KÖŞELERDE SÜRÜNME AYRICA CHP ÇOCUK BÜTÇESİNDEN DE PAY VERECEĞİM YAVRUCUM ARTI OLARAK SANA 600 TL 3 ÇOCUĞUN OLMADIĞI İÇİN AYLIK BAĞLAYACAĞIM BEN KEMALİM HER İŞİN EHLİYİM

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s